ההרוג ה-30 בתאונות עבודה מתחילת השנה: עובד בן 33 שנהרג לאחר שנפל מגג

בית החולים "מאיר" בכפר סבא והמשטרה הודיעו הבוקר (ראשון) כי לאחר מאמצי החייאה ממושכים, נקבע מותו של הפועל שנפצע קשה לאחר שנפל מגג מבנה במושב בצרה מוקדם יותר. מהמשטרה נמסר כי פרטי המקרה הועברו למשרד העבודה וכי נסיבות האירוע נבדקות.

שוטרים בודקים את מקום נפילתו של העובד במושב בצרה (צילום: משרד העבודה והרווחה)

ההרוג ה-30 בתאונות עבודה מתחילת השנה הוא העובד בן 33 שנהרג לאחר שנפל מגג חוות סוסים במהלך התקנת פנלים סולריים. על פי חקירה ראשונית העובד לא היה רתום ולא חבש קסדה, עמו על הגג היו עוד 5 עובדים, אולם בניגוד לנדרש לא היה על הקרקע איש צוות נוסף.

מהקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה נמסר כי "פציעתם ומותם של עובדים במהלך התקנת פנלים סולריים על גגות מפעלים או מבנים חקלאיים הפכה להיות עניין נפוץ – זהו העובד השלישי שנהרג בנסיבות אלה מתחילת השנה, וגם בשנה שעברה התרחשו שתי תאונות קטלניות כתוצאה מנפילה מקצות הגגות התלולים או דרך גגות אסבסט או אסכורית שבירים של מבנים אלה במהלך התקנת פנלים. משרד העבודה נדרש להפעיל אמצעי אכיפה קפדניים על עבודות אלה, וגם בעלי המבנים ומנהלי חברות האנרגיה נדרשים להיות מודעים לסכנה הרבה שבעבודות אלה ולנקוט באמצעי הבטיחות הנדרשים למניעת פגיעה בעובדים".