ההרוג ה-11: מת מפצעיו חוסיין עטאללה שנפל במהלך עבודתו ביפיע

אמש (ראשון) נפטר עובד בניין שנפל באתר בנייה בשעות הבוקר. ההרוג הוא חוסיין עטאללה, בן 28 מעילוט, ההרוג ה-11 בתאונות עבודה מאז תחילת השנה, והרביעי בענף הבניין. הוא שנפל מגג מבנה בגובה כ-5 מ' בעת הריסת קיר במהלך עבודות שיפוצים ביפיע.

חוסיין עטאללה, בן 28 מעילוט ההרוג ה11 בתאונות עבודה בשנת 2020 (צילום: הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה)

יצוין שביום רביעי בשבוע שעבר נפל עובד מסולם באתר בניה ברחוב השלום ברעננה. הוא פונה במצב בינוני לבית החולים מאיר עם חבלת ראש. ביום שני בשבוע שעבר נפגעו שני עובדים מחפץ כבד שנפל עליהם במפעל ברחוב דוד רמז באשקלון. עובד כבן 45 פונה במצב בינוני עם חבלות בראש ובחזה, ועובד בן 55 במצב קל עם חבלות בגפיים העליונות. שניהם פונו לבית החולים ברזילי.

ד"ר הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, מסרה אתמול: "גם בימים אלה, בהם אנו ספונים בבתים מחשש מפני המגפה, תאונות העבודה ממשיכות בשלהן, ואנו מונים היום בצער רב את העובד ה-11 שנהרג בתאונות עבודה מתחילת השנה. אנו מוטרדים מאד מכך שהממשלה, אשר התירה באופן חריג המשך עבודה מלאה באתרי הבנייה, לא קבעה הסדרים מספקים להגנה על העובדים בענף מפני הידבקות בקורונה, וזאת על אף שאופי העבודה בענף כרוך בהתקהלות של אנשים רבים ותנועה רבה בין אתרי בנייה".

היא הוסיפה: "יתר על כן, אפילו שגרת הפיקוח הרגילה קוצצה באופן אבסורדי ב-70%. נוכח הסכנה הכרוכה בכך פנינו בשבוע שעבר במכתב לראש הממשלה ולשרי העבודה והרווחה, הבריאות והשיכון, בדרישה לכך שישקלו את ההצדקה בהמשך העבודה בענף בנסיבות הקיימות, ולהבטחת הגנה מקיפה לעובדים הנדרשים בכל זאת לעבוד".