ההרוג ה-10 בחברת אלקטרה: פועל נפל מגובה ונהרג באתר בנייה בבת-ים

פועל בשנות ה-30, ששמו טרם נמסר לפרסום, נהרג הבוקר (ראשון) בתאונת עבודה בפרויקט של "אלקטרה בנייה" בצומת הרחובות הקוממיות והנביאים בבתים. מחקירה ראשונית עולה כי הפועל שעבד בקומה השישית נפל מגובה רב לתוך פיר אשפה. חובשים ופרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו במקום.

2018-10-14_200057

כוחות ההצלה באתר הבנייה בבתים בו נהרג הבוקר פועל בניין (צילום: מד"א)

מאחר שהפועל נפל לתוך פיק עמוק, הוזמנו למקום גם צוותי כיבוי מתחנת בתים, שתיארו את המראה כמזעזע. שוטרי מרחב איילון במשטרה הגיעו אף הם לזירת האסון ופתחו בחקירה בשיתוף משרד העבודה והרווחה. בעקבות תאונת העבודה, נסגר מנהלית ל-48 שעות אתר הבנייה בבתים פרויקט "פארק הים" של "אלקטרה". העובד הוא הפועל ה-33 שנהרג השנה באתרי בנייה בישראל, בנוסף לשני עוברי אורח שנהרגו בעת שחלפו בסמוך לאתרי בנייה. הוא העשירי מעובדי "אלקטרה" הנהרג בתאונות עבודה באתרי הבנייה של החברה מאז 2015.

מקו לעובד נמסר כי "על המחדל מנצחים משרד העבודה, שאינו מאייש תקנים של מפקחים הדרושים לענף באופן בהול ואינו מחייב קבלנים לעשות שימוש בפיגומים בתקן אירופאי; משטרת ישראל שאינה מקיימת חקירות מקצועיות ואינה מקימה יחידת חקירות בשיתוף עם מנהל הבטיחות; משרד האוצר שאינו מתקצב את משרד העבודה או מסבסד רכישה של פיגומים בטיחותיים ורשם הקבלנים שאינו פועל כנגד קבלנים המתנהלים כעבריינים סדרתיים".

יצוין שההסתדרות הכריזה בשבוע שעבר על סכסוך עבודה כללי במשק עקב ריבוי תאונות הבנייה, ובדרישה לנקוט ב"שורת אמצעים לשמירה ולהגנה על זכות העובדים לעבודה בטוחה". היום פרסמה ההסתדרות את רשימת מקומות העבודה שישבתו במחאה על תאונות הבנייה. בין היתר, המוסדות שישבתו הם משרדי הממשלה, הכנסת, רשויות מקומיות, הרשות הארצית לכיבוי והצלה, תאגידי מים, מועצות דתיות, רשות האוכלוסין, הביטוח הלאומי, שירות התעסוקה, מד"א, רשות שדות התעופה, נמלי הים, רכבת ישראל, חברת חשמל, דואר, בתי החולים הממשלתיים ובתי החולים איכילוב, בני ציון, הדסה ושערי צדק, וקופות החולים כללית ומאוחדת.