ההרוג השני תוך יומיים: עובד בן 37 נהרג מנפילה מגג מפעל במגדל העמק

עובד בן 37 נהרג היום (שלישי) בתאונת עבודה במפעל טמפו במגדל העמק. על פי הודעת המשטרה, העובד נפל מגובה, ככל הנראה גג המפעל, ונפצע באורח אנוש. כוחות הרפואה שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו במקום. זהו ההרוג השני בתאונות עבודה בשנת 2020, לאחר שבשנת 2019 נהרגו 87 עובדים במקום העבודה.

חובש רפואת חירום עטאף סאלם וחובש בכיר במד"א עלאא בשיר, שהגיעו לזירת התאונה סיפרו כי "כשהגענו למקום ראינו גבר מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מחבלה רב מערכתית, בצענו בדיקות רפואיות והענקנו לו טיפול רפואי שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות, שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

מוקדם יותר היום נפצע באורח בינוני עובד, כבן 26,  אחרי שנפל מגובה של כארבע קומות באתר בנייה ברחוב ירמיהו בירושלים. צוות של מד"א פינה את הפצוע לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא סובל מחבלות בגפיים.

אתמול בבוקר נהרג עובד בן 74 לאחר שנפל מסולם במהלך שיפוץ אולם אירועים סמוך לכניסה הדרומית של חיפה. ההרוג, תושב חיפה, נפצע באורח אנוש. חובשים ופארמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה וניסו לפנותו לבית החולים רמב"ם, אך בדרך נאלצו לקבוע את מותו.

"שנה חדשה החלה, אבל הקטל באתרי העבודה – שגבה מספר מחפיר של קורבנות בשנתיים האחרונות – ממשיך כשהיה" מסרה הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק תאונות בניין ותעשייה. "למרבה הצער אנו מונים היום את ההרוג הראשון בתאונות עבודה, אשר נפל מסולם בגובה של 5 מטר, גובה בו נדרשת אבטחה לריסון נפילה. אתמול מונתה השרה יפעת שאשאביטון לעמוד בראשו של משרד העבודה והרווחה. גם נוכח אי הוודאות השלטונית, אפשרי וחיוני שהשרה החדשה תנקוט בצעדים נקודתיים וברי ביצוע להגברת בטיחות העובדים הרעועה, פתיחתו של קו חם לתלונות על הפרות בטיחות במנהל הבטיחות התעסוקתית, חידוש הטלתם של עיצומים כספיים בשל הפרות בטיחות, והגברת הפיקוח על בטיחות ובריאות העובדים בענף התעשייה".