ההרוג הרביעי: פועל פלסטיני נהרג בעת עבודתו במשאית לפינוי אשפה בגן יבנה

פועל פלסטיני, וסאם גמע'ה אלקוז תושב מחנה הפליטים שועפט שבשטחים הכבושים, נהרג ביום שישי האחרון לאחר שנפל ממשאית לפינוי אשפה בשירותה של המועצה המקומית גן יבנה, ובהעסקתה הישירה של חברת הקבלן ג.א.ן תברואה. כך מסר אתר "דבר" ההסתדרותי. הפועל המנוח הותיר אחריו אלמנה ו-7 ילדים, הבכור בן 15 והקטן בן שנתיים. מהמועצה המקומית גן יבנה נמסר: "מדובר בעובד של חברת ג.א.ן תברואה לא בעובד מועצה". חוסאם אלקוז הוא העובד הרביעי שנהרג בתאונות עבודה מתחילת החודש והשנה.

יצוין שבעמוד הבית של המועצה מופיעה הודעה על "תכנית לניהול הבטיחות לשנת 2020 גן יבנה". בסעיף 5 לתוכנית נכתב כי "העובדים הם הנכס העיקרי של המועצה, לפיכך המועצה מחויבת לשמור על בטיחותם ובריאותם של העובדים". אתר "דבר" מסר כי במשרד העבודה מסרו כי התאונה כלל לא דווחה להם, ובמשטרה טרם הגיבו.

הפועל הפלסטיני וסאם גמע'ה אלקוז שנהגר בגן יבנה (צילום: דבר)

"התרענו בעבר על הסכנה בצורת עבודתם של עובדים במשאיות לפינוי אשפה, ולצערנו הרב סכנה זו התממשה עתה באופן טרגי" מסרה ד"ר הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה. "מספר תאונות העבודה הקטלניות מאמיר בתלילות זה למעלה משנתיים, ובפרט בענפי השירותים והמסחר, שם עלה מספר התאונות ב-137%, זאת על רקע הסטת משאבי פיקוח לענף הבנייה. אנו קוראים למשרד העבודה והרווחה לתגבר מיידית ובאופן דרמטי את משאבי הפיקוח על בטיחות העובדים בענפים אלה". תגרי הביעה תמיהה על כך שהרשות המקומית לא דיווחה על התאונה למשרד העבודה והרווחה, כנדרש בחוק.