ההרוג הרביעי מאז פרצו המחאות: נער פלסטיני נהרג מירי חיילים בהפגנה נגד מאחז אביתר

נער פלסטיני בן 16 מת אתמול (חמישי) מפצעיו לאחר שנורה ביום רביעי בידי חיילי הכיבוש סמוך למאחז אביתר בגדה המערבית. ההרוג הוא אחמד זאהי בני שמסה תושב הכפר ביתא שמדרום לשכם.

אחמד זאהי בני שמסה תושב הכפר ביתא שמת אתמול (חמישי) לאחר שנורה בידי חיילי הכיבוש (צילום: ואפא)

 

שמסה הוא ההרוג הרביעי מאז פרצה המחאה נגד המאחז אביתר, שהוקם בתחילת מאי סמוך לצומת תפוח. ביום שישי האחרון נהרג נער פלסטיני בן 15 נוסף מירי חי של חיילי הכיבוש בכפר ביתא. ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי ההרוג הוא מוחמד סעיד חמאייל. עוד שישה מפגינים נפצעו מירי חי בהפגנות נגד הקמת המאחז הבלתי חוקי אביתר ופונו לבית חולים. שבועיים לפני כן נהרג במקום קרוב משפחתו בן 28. לפי משרד הבריאות ברמאללה, שבועיים קודם לכן נהרג במקום פלסטיני נוסף כתוצאה מירי

המחאה ניצתה בעקבות הקמת המבנים בגבעה בשטחים הפלסטיניים הכבושים לפני כמה שבועות. תושבי האזור מסרו כי בחודש שעבר פלשו המתנחלים לקרקעות ששייכות להם, והספיקו בינתיים לבנות עשרות מבנים. יצוין שחיילי צה"ל לא רק יורים למוות, הם גם צולמו כשהם מסייעים בהקמת המאחז. בתמונות שפורסמו ב"הארץ" (13.6) מתועדים חיילים סוחבים מבנים טרומיים במאחז. החיילים המצולמים זוהו. חיילים גם מאבטחים את המאחז באופן קבוע, חרף העובדה שהוצא צו פינוי נגד ההתנחלות זו.

 

עוד בנושא:

מסאפר יטא לקראת נקודת רתיחה: ממשלות הימין מתחלפות אבל הכיבוש נמשך