ההרוג הראשון ב-2020: עובד נהרג מנפילה מסולם במהלך שיפוץ אולם בחיפה

עובד בן 74 נהרג הבוקר (שני) לאחר שנפל מסולם במהלך שיפוץ אולם אירועים סמוך לכניסה הדרומית של חיפה. ההרוג, תושב חיפה, נפצע באורח אנוש. חובשים ופארמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה וניסו לפנותו לבית החולים רמב"ם, אך בדרך נאלצו לקבוע את מותו. זהו ההרוג הראשון בתאונות עבודה בשנת 2020, לאחר שבשנת 2019 נהרגו 86 עובדים במקומות עבודתם. המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות התאונה.

האולם בחיפה בו מצא העובד את מותו (צילום: איחוד הצלה)

"שנה חדשה החלה, אבל הקטל באתרי העבודה – שגבה מספר מחפיר של קורבנות בשנתיים האחרונות – ממשיך כשהיה" מסרה הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק תאונות בניין ותעשייה. "למרבה הצער אנו מונים היום את ההרוג הראשון בתאונות עבודה, אשר נפל מסולם בגובה של 5 מטר, גובה בו נדרשת אבטחה לריסון נפילה. אתמול מונתה השרה יפעת שאשאביטון לעמוד בראשו של משרד העבודה והרווחה. גם נוכח אי הוודאות השלטונית, אפשרי וחיוני שהשרה החדשה תנקוט בצעדים נקודתיים וברי ביצוע להגברת בטיחות העובדים הרעועה, פתיחתו של קו חם לתלונות על הפרות בטיחות במנהל הבטיחות התעסוקתית, חידוש הטלתם של עיצומים כספיים בשל הפרות בטיחות, והגברת הפיקוח על בטיחות ובריאות העובדים בענף התעשייה".

מארגון קו לעובד נמסר כי "מותם של עובדים אינו 'תאונה מצערת'. ניתן למנוע אותם על ידי הרתעה ואכיפה ועל ידי הקמת רשות אחת לטיפול בנושא כפי שהמליצה ועדת אדם בשנת 2014". ב-2019 נהרגו 86 עובדים בתאונות עבודה, כך עולה מדו"ח סיכום השנה של קו לעובד. מדובר במספר ההרוגים הגבוה ביותר שתועד מאז 1997, שמהווה עליה של 23% לעומת 2018. בסך הכל אירעו בשנה שעברה 420 תאונות עבודה שבהן נפצעו 352 בני אדםמתוכם 197 באורח בינוני עד קשה.