ההרוג הראשון ב-2019: פועל פלסטיני מת מנפילה מגובה באתר בנייה בנתניה

פועל בניין פלסטיני, איאד אסמאעיל אבראהים רג'ב בן 48, נהרג אתמול (חמישי) בתאונת עבודה באתר בנייה ברחוב אבא הלל סילבר בנתניה. ההרוג היה תושב נפת טול כרם שבשטחים הפלסטינים הכבושים, נשוי ואב לארבעה ילדים, נפל מגובה ארבע קומות בבניין בו עבד. חוקר תאונות עבודה זומן למקום והמשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע.

2019-01-11_170828

המקום בו נהרג אתמול הפועל הפלסטיני כשנפל מגובה ארבע קומות באתר בנייה ברחוב אבא הלל בנתניה (צילום: מד"א)


צוות מד"א שהגיע לזירה קבע את מותו של הפועל במקום. זהו הפועל הראשון שנהרג מתחילת 2019. פראמדיק מד"א אושרי יצחק מסר כי "בחצר אתר הבנייה שכב פועל בשנות ה-40 מחוסר הכרה עם פגיעה רבמערכתית לאחר שנפל מגובה רב. ביצענו בו בדיקות רפואיות על מנת להעניק לו טיפול רפואי, אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

יצוין שארבעה פועלים נפצעו בשבוע שעבר באורח בינוני בתאונות באתרי בנייה. שלושה מהפועלים בני 25, 26, ו-37 – נחבלו כשנפלו מגובה באתר בשכונת נופים במודיעין. המשטרה מסרה כי פתחה בחקירת נסיבות התאונה וכי דיווח עליה הועבר למשרד העבודה. פועל נוסף, בן 25, התהפך כשנהג בכלי הנדסי בשכונת הר נוף בדימונה ופונה לבית החולים סורוקה.

יום לפני כן, בלחץ קבלנים, אישרה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת תקנים מחמירים פחות לפיגומים באתרי בנייה מאלה שהממשלה התחייבה לקבוע. בניגוד לאמור בהסכם בין ההסתדרות והממשלה, הקבלנים לא יהיו חייבים להחליף את הפיגומים הקיימים לחדשים ויוכלו להשתמש בהם, אם היצרן יאשר כי הם עומדים בתקן האירופי. ההסתדרות הצהירה כי ריכוך התקנים מבטל למעשה את רפורמת הפיגומים והכריזה על שביתה ביום ראשון הקרוב, אך חזרה בה

אשתקד נהרגו 41 פועלים בתאונות בנייה עלייה של 14% במספר ההרוגים לעומת .2017 זאת, בעוד שהיעד של משרד העבודה היה ירידה של 10% במספר התאונות. 38 מההרוגים היו פועלים ושלושה מהם עוברי אורח. 169 בני אדם נפצעו באורח בינוני או קשה. לפי נתוני "קו לעובד", כשני שליש מהתאונות נגרמו מנפילה מגובה.