ההצגה שצונזרה בפסטיבל עכו תוצג בגדה השמאלית בתל אביב

מחר (חמישי), בשעה 20:00, יערך בגדה השמאלית ערב סולידריות עם האסירים הפוליטיים

הפלסטינים תחת הכותרת "מחברות הכלא", בו יוצגו קטעים מהצגתה של עינת ויצמן, הפלסטינים תחת הכותרת "מחברות הכלא", בו יוצגו קטעים מהצגתה של עינת ויצמן, "אסירי הכיבוש", שצונזרה מפסטיבל עכו השנה וגרמה למפגן סולידריות של אמנים שביטלו את השתתפותם בפסטיבל. קטעים מהתחקיר להצגה שלא הושלמה, ששרת התרבות מירי רגב הציעה לויצמן "להציג ברמאללה", יוקראו במועדון הגדה השמאלית, אחד העם 70, בתל אביב.

1

עינת ויצמן (צילום מסך)

הערב יכלול קטעים ממכתבים של אסירים פלסטינים מבתי כלא ישראליים, אותם יקריאו ויצמן והשחקן מורד חסן. כמו כן יוקרנו קטעי וידאו שויצמן הפיקה, בהם מקריאים אנשים שונים את מכתבי האסירים. בערב ישתתפו גם חבר הכנסת יוסף ג׳בארין (חד"ש הרשימה המשותפת), העיתונאי נעם רותם וסנאא סלאמה, אשתו של האסיר הפוליטי וליד דקה, שבהשראתו נכתבה ההצגה ״הזמן המקביל״ שהייתה בלב סערת הצנזורה של תיאטרון אלמידאן בחיפה. את האירוע תנחה הבמאית מייסלון חמוד, במאית "לא פה לא שם".

לקראת האירוע אמרה ויצמן: "כליאה היא אמצעי הדיכוי הכי משמעותי שישראל משתמשת בו והתנאים בכלא לא אנושייםהכלא הוא המשכו של הכיבוש באמצעים אחריםאי אפשר להפריד את סוגיית האסירים מהתמונה הגדולה של המציאות היומיומית של הכיבוש הישראלי בגדה".

"חופש הביטוי וחופש הדיכוי נמצאים עכשיו במסלול התנגשות" הוסיפה ויצמן. "השרה מירי רגב ועושיי דברה מבקשים להתיר את רסן חופש הדיכוי – לסגור תיאטרונים, להעיף הצגות, לסגור פסטיבלים – כל זה בשם חופש הדיכוי לו היא קוראת לפעמים חופש המימון. התגובה ההולמת לניסיונות אלה היא להמשיך – ליצור וליזום".

האירוע בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/124691931428412

עוד בנושא בגיליון "זו הדרך" 33, עמ' 7:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2017break/08/G33_2017.pdf