ההצגה "צו מניעה" בנעילת התערוכה של נועם תורן בשבת בתל-אביב

קבוצת תיאטרון תציג מחר (שבת) בקריאה מבוימת קטעים מהמחזה הקומוניסטי "צו מניעה" באירוע לרגל נעילת תערוכת האמן נועם תורן, "מטאור בוהק יאיר את דרכו של הפועל". המחזה התיעודי, שכתב והמחיז צוות המערכת של "העיתון החי" בארה"ב ב-1938, עוסק בזכויות עובדים ומבטא את הקושי העצום במאבק במנגנוני הכוח.

בתי הדין, המטילים צווי מניעה, מאפשרים למעסיקים לבטל שביתה ולדכא את מחאת העובדים. את הקריאה המבוימת עיבד וביים כפיר לפידמשעל; הדרמטורגיה של יובל זהבי; והשחקנים שירה חסיד וארנון רוזנטל.

2018-07-06_173258

ההקראה תתמקד בסצנות המשפט המופיעות במחזה ותבקש לבחון את הביומכניקה של הדמויות השונות בהליך המשפטי השופט, התובע והנאשם. העיבוד שם דגש על היחסים המתקיימים בין גוף למכונה, בין משחק לעבודה, בין צופה לבין שופט ובין הבמה התיאטרונית לבית הדין. על פס הייצור של המנגנון המשפטי מי המנצל ומי המנוצל? בין גלגלי השיניים של מכונת הצדק מי המפעיל ומי המופעל? ובמפעל התיאטרון מי השופט ומי העובד?

הביומכניקה היא טכניקת משחק ושיטת אימון שחקנים שהמציא יוצר התיאטרון הסובייטי וסבולוד מיירהולד בשנות ה-20 של המאה הקודמת. הביומכניקה מתייחסת אל גופו של השחקן כמכונה שיש לאמן ולהבין את יכולותיה ואת מגבלותיה על מנת לייצר את הפעולה המבוקשת.
ההקראה פתוחה לציבור מחר, בשעה 12:00, ביום האחרון לתערוכתו של נועם תורן בגלריה רוארט, שביל המרץ 3, בניין 8, תל אביב.

האירוע בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/2088557568025163