ההסתה של נתניהו אינה יודעת גבול אך הצלחת המשותפת הפכה את הנפקדים לנוכחים

יש שסברו שהגענו לתחתית בכל הנוגע להסתה הגזענית היוצאת מפיהם של ראש ממשלת המעבר הימנית בנימין נתניהו ושריו. אבל מתברר שזו חבית ללא תחתית, בה זורמים מי השפכים בשפת הביבים שביבי מסוגל להפיק – לעיתים תכופות בעזרת בנו.

חוק הלאום, שחוקק ביולי 2018 ביוזמת מפלגות הימין,  ניסה לגרום לטרנספר אזרחי של המיעוט הלאומי הערבי-פלסטיני בישראל. תוכנית טראמפ שהוצגה בינואר האחרון, "עסקת המאה", התקדמה צעד נוסף – מדובר בטרנספר של ממש. בשבוע האחרון נרשמה עליית מדרגה: ביבי וחבר מרעיו מתייחסים לציבור הערבים כאל נוכחים נפקדים. ההסתה האלימה, ובה קריאות לרצח ברשתות החברתיות (ר' ידיעה בעמ' 4 בגיליון השבוע של "זו הדרך"), הגיעה לממדים מסוכנים עד מאוד.

אך לא ניתן להתעלם מתוצאות הבחירות. הצלחת הרשימה המשותפת הפכה את בוחריה לנוכחים בזירה הפוליטית הישראלית שאינם נפקדים בעת קביעת ההכרעות הגורליות. יותר מ-580 אלף אזרחים ערבים ויהודים הצביעו עבור המשותפת בבחירות שנערכו ב-2 במארס האחרון, והביאו את הרשימה למקום השלישי עם סיעה בת 15 חברי כנסת. בריאיון המתפרסם בעמוד 3 בגיליון השבוע של "זו הדרך", ציין מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), עאדל עאמר: "הציבור הערבי גילה את כוחו האמיתי. השימוש המושכל והאחראי שהרשימה המשותפת עשתה בכוח שהציבור נתן לה בבחירות בספטמבר 2019 הביא את הציבור לתת אמון ברשימה המשותפת ביתר שאת".

ועוד, בהודעה שפרסמה לשכת חד"ש (ר' בעמ' 4 בגיליון השבוע של "זו הדרך") בסוף השבוע צוין: "חשובה בעיקר העובדה כי עליית כוחה של המשותפת מילאה תפקיד מכריע בחסימת דרכו של נתניהו להשגת 61 מנדטים ולהרכבת ממשלת ימין פשיסטי התנחלותי. תבוסתו המהדהדת של נתניהו היא מכה משמעותית למחנה הפשיסטי המשתולל, להסתה הגזענית הפרועה, ובעיקר למזימות שרוקם האימפריאליזם האמריקאי, יחד עם בעלי בריתו במפרץ, לחיסול זכות ההגדרה העצמית של העם הפלסטיני". המפגש שנערך היום (רביעי) בין צוותי המו"מ של כחול לבן והרשימה המשותפת מוכיח שגם ההיסחפות הגזענית התחילה להיסדק. הסדק עשוי למוטט את חומות האיבה עם סילוקו של נתניהו מהשלטון. זהו היעד המיידי.

הרשימה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"