ההסתדרות תפתח בשביתה ללא הגבלת זמן בעקבות קטל העובדים בענף הבנייה

ההסתדרות תפתח בשביתה כללית מיום רביעי הבא, אם הממשלה לא תיענה לדרישותיה בנושא תאונות הבניין והעבודה. "נתחיל בשביתה קשה", אמר היום (חמישי) יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בכינוס ועדי עובדים בו הוכרזה ההשביתה, "על חיי אדם לא מתפשרים. זו שביתה להצלת נפשות, ונשבות עד שיפתרו את הבעיה הזאת", אמר ניסנקורן והכריז כי השביתה תהיה ללא הגבלת זמן.

2018-11-01_211435

ההסתדרות גיבשה רשימת דרישות למשרדי הממשלה להגברת הבטיחות בענף הבנייה. אחד מהצעדים העיקריים שדורש ניסנקורן ממשרדי הממשלה הוא הפיכת תקן הפיגומים הקיים לתקן רשמי ומחייב. בעבר הקבלנים התנגדו לכך וטענו כי המלך ייקר את עלויות הבנייה. "הפיכת התקן האירופי למחייב לגבי קבלנים באתר בנייה, תוך קביעת לו"ז להטמעה", דרש ניסנקורן.

דרישה נוספת של ההסתדרות עוסקת בתחום המנופאים ולפיה יש לקדם הצעת חוק להעסקת מנופאים על ידי חברות ייעודיות. בנוסף מתייחסת ההסתדרות להכשרות הפועלים כאשר קביעת חובת הכשרת ריענון תהיה תנאי לחידוש רישיון תקופתי. עשיית סדר בתחום הרישיונות המזויפים הינה דרישה נוספת שמציג ניסנקורן למשרדי הממשלה. בין השאר הדפסת רישיונות קשים לזיוף, הוספת תמונה למאגרי בעלי הרישיון, זאת כדי להקשות על שימוש ברישיון מזויף.

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן אמר היום בנאומו כי "כבר לפני חודשיים התרעתי על השביתה, אבל כל אחד זורק אחריות על השני. בשביל מה אנשים באו לממשלה, לעשייה ציבורית? בשביל לזרוק את זה על מישהו אחר? וכמו שאין בטיחות בענף הבנייה, כך יש אלימות בענף הבריאות וככה אחיות נרצחות, וככה נהגי תחבורה ציבורית חווים אלימות. אנחנו רוצים שהבניינים בהם אנו גרים והכבישים בהם אנו נוסעים יהיו מבני דמים? זה לא רק 40 איש שמתו במוות מיותר, זה עוד כ-200 שנפצעו פציעות קשות".

יו"ר ההסתדרות הדגיש: "ישבתי אתמול בלילה עם נציגי הממשלה ודנו בנושא הפקחים סיפור של 20 מיליון שקל. זה אומר 'אתה תביא', זה אומר 'אתה תביא'. מדינת ישראל הגדולה לא יכולה להביא 20 מיליון שקל לבטיחות? תחשבו כמה זה כסף זה יחסוך: מיליארדים מהביטוח הלאומי". "אם לא יהיה פתרון עד יום רביעי בשבוע הבא, נצא בשביתה כללית במשק. זו תהיה שביתה קשה, כי על חיי אדם לא מתפשרים, ועל כל אחד מאיתנו לדעת שהוא יוצא לשביתה להצלת חיי אדם. נשבות עד שיפתרו את הבעיה. אני קורא לחבריי בממשלה, שאני יודע שהנושא החברתי בליבם, לפעול. במחיר קטן, אפשר להציל חיי אדם. אנחנו, הסתדרות, לא נתפשר בנושא הזה", הוסיף.

יו"ר הוועד הארצי של ארגון המנופאים, דן ורשבסקי, אמר הבוקר בכינוס "הגיע הזמן שישימו לב שאנחנו קיימים, שישמרו על הזכויות שלנו. אנחנו רק המטרה כדי שהקבלנים ירוויחו כסף. אבל יותר גרועה היא המדינה שלא רוצה לאכוף חוקים. האנשים פה בכנס והתמיכה נותנים לנו כוח".

המנופאית קטי קרקולוב, שפוטרה לאחר שסירבה לעלות על מנוף זמן סערה, הוסיפה: "נמאס לי שמתייחסים אלינו כאל פועלים שקופים. אני פונה לכל העובדים באשר הם ומבקשת, לא לקחת את החיים שלכם כמובן מאליו. תלחמו על הזכויות שלכם, תגנו על החיים שלכם. אנחנו מאורגנים, אנחנו לא שקופים ואנחנו לא לבד".