ההסתדרות תכריז סכסוך עבודה בגלל סגירת רשות השידור; עובדים חסמו את הכניסות לדימונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש (שבת), ערב יציאתו לסין, כי "שינה את דעתו" בנושא הקמת תאגיד השידור הציבורי ושהוא חוזר בו מהסכמתו עם שר האוצר משה כחלון כי בסוף אפריל יתחיל תאגיד השידור "כאן" לפעול ורשות השידור תיסגר סופית. נתניהו נפגש ביום שישי האחרון עם נציגי העובדים ברשות ושוחח איתם במשך כשעה. חרף ההבטחות של נתניהו, העובדים לא הפסיקו את המחאות והמשיכו להפגין בסוף השבוע. יצוין שהכרזותיו של ראש הממשלה גרמו למשבר פוליטי בשורות הקואליציה ויש הסבורים שהבחירות הולכות וקרבות.

2017-03-19_192736

עובדי רשות השידור חוסמים את אחד הצמתים המרכזיים בירושלים. ברקע בניין הטלוויזיה בשכונת רוממה (צילום: ועד העובדים)

כמאה עובדי רשות השידור הפגינו הבוקר בכניסה לבית ההסתדרות בתל אביב. המפגינים ניסו לפרוץ בכוח את השער לבניין הוועד הפועל ושוטרים ניסו להרחיקם. המפגינים דרשו מראשי ההסתדרות לגלות תמיכה פעילה יותר במאבקם ולפעול נגד סגירת הרשות. יצוין ש יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע אמש כי יכריז על סכסוך עבודה ברחבי המגזר הציבורי לאות הזדהות עם עובדי רשות השידור. בשל כך שבתו היום העובדים במערכת שע"מ, והופסקו הליך גביית המסים במדינה במסגרת רשות המסים. "איני שותף לציניות של הפוליטיקאים בישראל, ששכחו כי מדובר במאות רבות של משפחות. אדאג לעובדים בכל החזיתות. בנוסף, לא אתן יד לקליטת עובדי קבלן בתאגיד", מסר ניסנקורן. במקביל להפגנה מול הוועד הפועל של ההסתדרות בתלאביב, עשרות מעובדי רשות השידור הפגינו בכניסה לירושלים, באזור גשר המיתרים. העובדים חילקו לנהגים סוכריות ועליהם כיתוב: "היום זה אנחנו, מחר זה אתם". 

בשישי ובשבת העובדים הפגינו מול ביתם של שר האוצר בחיפה, של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ושל סגנו קובי כחלון (אחיו של שר האוצר). בעקבות המחאות קרא ברקת לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר האוצר כחלון, ולשר התקשורת, צחי הנגבי, לוודא שבכל מתווה עליו יחליטו להמשך עתידו של השידור הציבורי "ימשיכו להיות מועסקים כמה שיותר מעובדי רשות השידור הנוכחיים בתנאים ראויים בירושלים". הוא הוסיף כי על הממשלה להיכנס להידברות מול נציגי עובדי רשות השידור שלדבריו, "לא ניתן לעבור לסדר היום" על פיטורי קרוב ל-1,000 מהם. "אסור שהעיר ירושלים ותושביה ישלמו את המחיר על ויכוחים פוליטיים באשר למסגרתו העתידית של השידור הציבורי", הוסיף.

עובדי חיפה כימיקלים חסמו הבוקר את הכניסה והיציאה לעיר דימונה. העובדים דורשים מהממשלה למצוא פתרונות מידיים שימנעו את פיטורי 1,500 העובדים במפעלי החברה בדימונה ובחיפה בעקבות הסגירה הצפויה של מיכל האמוניה במפרץ חיפה. עובדי מפעלי החברה בדרום ובצפון צפויים לקבל השבוע את מכתבי פיטוריהם לאחר שבעלי החברה האמריקאים הודיעו כי אם לא יימצא פתרון לאספקת אמוניה למפעלים, יסגרו המפעלים וכל העובדים יפוטרו. אמש הפגינו עשרות עובדי חיפה כימיקלים בצפון מול ביתו של סגן שר הפנים ירון מזוז בקריאה להתערבות בנושא.