ההסתדרות שותקת אבל הקונפדרציה של האיגודים בה ניסנקורן מראשיה גינתה את הטבח בעזה

אמנם ההסתדרות לא גינתה את הטבח במפגינים בעזה בימים האחרונים, כפי שלא נוהגת לגנות את פשעי הכיבוש, אבל ארגון הגג של איגודים מקצועיים רבים בעולם: קונפדרציית האיגודים המקצועיים הבינלאומית (ITUC) פרסמה אתמול (שלישי) הודעת גינוי חריפה על ההרג ללא אבחנה של תושבים פלסטינים ליד הגדר. יצוין שההסתדרות חברהמייסדת של הקונפדרציה והיו"ר אבי ניסנקורן הוא אחד מראשיה.

2018-05-16_204613

עיתונאי פלסטיני שנפגע ברגלו מאש חיילי צה"ל ביום שני האחרון ברצועת עזה (צילום: הקונפדרציה הבינלאומית של העיתונאים)

בהודעה שפורסמה במטה בבריסל נאמר עוד "רק הדיאלוג יכול להספיק את ההרג לקראת הקמתה של מדינה פלסטינית לצידה של ישראל. המעבר הפרובוקטיבי של שגרירות ארה"ב לירושלים הופכת דיאלוג זה לבלתי אפשרי". ההודעה חתומה על ידי המזכ"לית של הקונפדרציה, שאראן בורו. יצוין שבמסגרת הקונפדרציה פועלים 331 פדרציות מקומיות ב-163 מדינות ולהן כ-207 מיליון חברים.

שתיקת ההסתדרות אינה מקרית. המחלקה לקשרים בינלאומיים של ההסתדרות שימשה ומשמשת דוברת של ממשלות ישראל השונות ומגינה בפורום בינלאומיים על מדיניות ממשלת ימין הדוגלת בהמשך הכיבוש. לשם כך ההסתדרות מקיימת קשרים שוטפים עם צה"ל ומשרדי ממשלה המשיקים לפעילות הבינלאומית של ההסתדרות, לרבות משרד החוץ, המשרד לעניינים אסטרטגיים ומשרד הכלכלה.

בשנים האחרונות עומדת המחלקה לקשרים בינלאומיים "בחוד החנית במאבק" נגד תנועת החרם על ישראל ועל ההתנחלויות בשטחים הפלסטינים הכבושים בזירת האיגודים המקצועיים. "במסגרת עבודתה פועלת המחלקה ליצור קואליציות עם מקבילים שונים בעולם שמתנגדים לחרם למגר החלטות בתמיכת החרם העולות לסדר היום בקונגרסים ופורומים בינלאומיים שונים, הן של קונפדרציית האיגודים המקצועיים העולמיים ואיגודים גלובאליים והן של קונפדרציות ארציות", נמסר מהמחלקה.

יוצא דופן בהסתדרות הוא ארגון העיתונאים המוחה, מדי פעם, על פגיעה בעיתונאים פלסטינים בשטחים הכבושים. ב-7 באפריל שיגר ­משה רונן, רכז חופש העיתונות בארגון מכתב דחוף לרמטכ״ל גדי אייזנקוט, בעקבות הריגתו של עיתונאי ופציעתם של חמישה נוספים באירועי הדמים בגבול רצועת עזה. הארגון דרש הסברים על הירי לעבר עיתונאים פלסטינים ועל ההנחיות שניתנו לחיילים בגבול עזה בכל הנוגע ליחס לצוותי תקשורת. אך הארגון טרם מסר, לאחר חודש וחצי, את תשובת צה"ל. פרט למכתב זה, הארגון לא נקט ביוזמה, מחאה או מעשה סולידרי כלשהו עם העיתונאים הפלסטינים קרבנות הכיבוש. על פי מידע שמסרה הקונפדרציה הבינלאומית של העיתונאים, ביום שני האחרון, נפצעו 13 אנשי תקשורת בצד עזתי של הגבול.

עוד על העיתונאים הפלסטינים שנפצעו מירי צה"ל ביום שני האחרון ברצועה:

https://www.nuj.org.uk/news/thirteen-injured-gaza