ההסתדרות הסכימה לפגיעה בשכרם של עובדי המגזר הציבורי בעת הקורונה

ההסתדרות הסכימה לפגיעה בשכרם של עובדי המגזר הציבורי בעת הקורונה. כך עולה מההסכם שנחתם אתמול (חמישי) עלידי הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי ברנתן, ויו"ר ההסתדרות, ארנון ברדוד. זהו הסכם קיבוצי שמסדיר את אופן העסקתם של עובדי המגזר הציבורי בתקופת הסגר שהחל בשעות הצהריים.

על פי ההסכם, מחצית מהעובדים במשרדי ממשלה לרבות יחידות הסמך, רשויות מקומיות, מועצות דתיות, חלק מהחברות הממשלתיות, מוסדות ההשכלה הגבוהה ותאגידים סטטוטוריים ימשיכו לעבוד כרגיל. כעת ההסכם קובע שיתר העובדים יועסקו מהבית או במתכונות אחרות, תוך שינוי סדרי העבודה. עובדים שלא ניתן יהיה להעסיקם יקבלו 70% משכרם בתקופת הסגר. ההסכם במגזר הציבורי בתוקף מה-17 בספטמבר ועד תום חופשת הסוכות, ה11 באוקטובר, כאשר במהלך תקופה זו ישנם שבעה ימי עבודה בלבד.

יו"ר ההסתדרות, ארנון ברדוד, חותם אמש על ההסכם עם האוצר (צילום: ההסתדרות)

במקביל, הממונה על השכר ויו"ר ההסתדרות הסדירו גם את מתכונת העסקתן של הסייעות בגני הילדים במהלך תקופת הסגר. הסייעות ימשיכו לעבוד באמצעות תוכנת הזום, בדומה לגננות וכחלק מהצוות החינוכי. זאת למרות הביקורת הרבה על כך שאין שום הגיון במהלך ואין שום תכלית לעבודה בזום של סייעות או גננות לאור העבודה שהדבר לא נותן מענה אמיתי לילדים הקטנים.

הממונה על השכר, מסר בלאחר חתימה על ההסכם: "כולי תקווה כי ניתן יהיה להטמיע כלי גמישות ניהולית לא רק בחירום אלא גם בשגרה". ההסכם מאפשר למעסיק "שינוי סדרי העבודה, על מנת לשמור על היקף השירות שניתן לציבור ולהבטיח את העמידה בהנחיות משרד הבריאות. בין היתר, המעסיקים יוכלו להפריד בין קבוצות עובדים ולשנות את שעות העבודה הרגילות, באופן שמותאם להגבלות הפעילות ובהתאם לצרכים שקשורים להפעלת כל גוף בתקופת החירום."