ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ברכבת ישראל; המרצים באונ' חיפה נגד ההנהלה

חברת רכבת ישראל מסרה אתמול (רביעי) לבורסה ש"התקבלה בחברה הודעה על סכסוך עבודה בהתאם לחוק יישוב סכסוכי עבודה, התשי"ז-1957 שהוכרז על ידי הסתדרות העובדים הכללית החדשה – איגוד עובדי התחבורה".

2018-07-05_202404

בין יתר העילות לסכסוך העבודה: הוצאת עבודות בחטיבת התשתיות בחברה למיקור חוץ. בהתאם להודעה, תיתכן שביתת עובדי החברה החל מ-19 ביולי. יצוין שעבר חלקים מעבודות הרכבת כבר הופרטו והוצאו למיקור חוץ בהסכמת ההסתדרות.

גם המרצים באוניברסיטת חיפה הכריזו על סכסוך עבודה. באסיפה שנערכה ביום חמישי שעבר וברוב מוחץ (143 בעד ורק אחד נגד) הוחלט על הכרזת הסכסוך. על כך מסר יו"ר ארגון הסגל האקדמי הבכיר, פרופ' שולי וינטנר.

בהחלטת המרצים נאמר כי "האסיפה הכללית של ארגון הסגל הבכיר באוניברסיטת חיפה קיבלה דיווח על הצעת הסכם הפניה הצוברת. האסיפה מוחה על כך שההסכם המוצע מפלה לרעה, באופן חמור, את חברי הסגל בחיפה לעומת עמיתיהם באוניברסיטאות האחרות". עוד קראה האסיפה להנהלת האוניברסיטה "להיכנס מיד למו"מ עם ארגון הסגל כדי לנסח ולחתום על הסכם פנסיה צוברת צודק". כמו כן, האסיפה הסמיכה את ועד הארגון "לנקוט בכל הצעדים הדרושים, עד כדי שביתה מלאה, אם לא יתקיים המו"מ ולא תושג הסכמה בנושאים שבמחלקות".