ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במת"ף מקבוצת הבנק הבינלאומי

ההסתדרות הכריזה בשבוע שעבר על סכסוך עבודה בחברת מת"ף (מחשוב ותפעול פיננסי) מקבוצת הבנק הבינלאומי. זאת בעקבות נקיטת צעדים מצד ההנהלה הפוגעים בביטחון התעסוקתי, העדר שקיפות מול נציגות העובדים והתעלמות מפניות חוזרות ונשנות של נציגות העובדים להנהלה בשורה של נושאים. ביום חמישי האחרון אף נערכה אסיפת הסברה במטה החברה שבראשון לציון.

אסיפת עובדים בשבוע שעבר במטה חברת מת"ף בראשון לציון (צילום: ועד עובדים)

מהוועד נמסר לעובדי החברה ש"עובדי מת"ף אינם הפקר, ולא נאפשר לקחת מאיתנו את שהשגנו בזכות. נמשיך לפעול במרץ ובנחישות כדי שאנחנו, עובדי מת"ף המסורים והמקצועיים, נמשיך להיות חלק ממת"ף גם בשנים הבאות." "לאחר הכרזת הסכסוך תתאפשר נקיטתם של צעדים ארגוניים", הבהיר הוועד שהוסיף: "עובדות ועובדים יקרים, הסולידריות והערבות ההדדית שהביאו לנו את ההסכם, הן שיאפשרו לנו לשמור עליו מכל משמר. כולנו ללא יוצא מן הכלל, נרתם ונעמוד שכם אל שכם כנגד הניסיונות לפגוע בהסכם ובנו. כוחנו באחדותנו".

יצוין שבפברואר השנה, ולאחר מאבק ממושך, ועד העובדים הודיע כי הושג הסכם קיבוצי ל-500 עובדי החברה, אשר ייהנו משורה של הטבות בהן תוספות שכר, הגדלת ההפרשות הפנסיוניות, קיצור שבוע העבודה בחברה ובונוס שנתי. מנגד, בין הצדדים סוכם כי מספר העובדים שאינם מועסקים ישירות על ידי מת"ף יצומצם בהדרגה.

כחלק מההסכם נקבע כי העובדים יקבלו תוספות שכר בשיעור כולל של כ-14%, אשר ישולמו במלואן בתוך שנה ושלושה חודשים. מדובר על תוספת שחלקה רטרואקטיבית עבור השנים 2017 ו-2018, וחלקה עבור 2019 ו-2020. תוספת זו באה לידי ביטוי בתוספות שכר עד שנת 2020 בגובה 3.1% לשנה בממוצע. בנוסף תשולם לכלל העובדים תוספת ותק בגובה של 0.7% לשנה.

בנוסף קבלו העובדים מענק חתימה ובונוס שיחולק להם פעם בשנה. כמו כן, הצדדים סיכמו על הגדלת ההפרשות הפנסיוניות והשכר הפנסיוני של העובדים, לצד שיפור בדמי ההבראה והגדלת מספר ימי החופשה. עוד סוכם כי הנהלת החברה תקצה מדי שני לוועד העובדים כספים שייועדו למען פעילויות רווחה לעובדיםבמקביל תוצע לעובדים תכנית פרישה מרצון.

בין הצדדים סוכם כי מספר העובדים שאינם מועסקים ישירות על ידי מת"ף יצומצם בהדרגה, שכן בשנים האחרונות גדל היחס בין עובדי החוץ לעובדי מת"ף באופן שצמצם משמעותית את מספרם של עובדי מת"ף. ההסכם אף קובע כי תינתן עדיפות ברורה לעובדי מת"ף באיוש המשרות הפנויות.