ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ביבואנית הרשמית של מוצרי סמסונג

ההסתדרות הכריזה אתמול (שלישי) על סכסוך עבודה בחברת סאני תקשורת, היבואנית הרשמית של מוצרי סמסונג לישראל, בגלל המבוי הסתום וגרירת רגליים מצד ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון בחברה, וזאת תוך ביזוי מתמשך של נציגות העובדים וניסיונות להכשיל את התאגדותם, ללא נכונות לקיום דיאלוג אמיתי בין הצדדים.

משמרת מחאה במסגרת סכסוך עבודה בסאני תקשורת – יבואנית סמסונג לישראל (צילום: ההסתדרות)

 

במסגרת סכסוך העבודה, נערכה אתמול משמרת מחאה מול סניף סמסונג ברחוב אבן גבירול בתל-אביב במסגרתה חולקו עלוני מידע לעוברים והשבים וללקוחות החברה. העובדים נערכים לאפשרות של נקיטת צעדים ארגוניים עם תום תקופת הצינון מרגע ההכרזה על סכסוך העבודה. מאז התאגדות העובדים לפני למעלה משנה, הנהלת סאני, בראשות המנכ"ל משה פרי, מושכת זמן ומקשה על קידום המו"מ עם נציגי ההסתדרות, זאת במטרה להכשיל את המו"מ ולהביא לפירוק ההתאגדות.

בסאני-סמסונג כ-260 עובדות ועובדים המועסקים בעיקר בתפקידי מכירות ותיקונים טכניים של כלל מוצרי סמסונג: מכשירים סלולריים, טאבלטים, שעונים חכמים, אביזרים ועוד. העובדים, הפרושים בכ-25 סניפים ברחבי הארץ וכן במעבדה מרכזית מורשית, התאגדו בהסתדרות לפני כשנה על רקע רצונם להסדיר את תנאי העסקתם ולשפרם. לצד דרישתם לביטחון תעסוקתי, העובדים בחרו להתאגד בהסתדרות נוכח תנאי שכר לא הוגנים ולא מתגמלים, הקשורים בין היתר למנגנוני תגמול המשתנים באופן תכוף ולא שקוף. בנוסף  עובדים רבים מלינים על יחס מזלזל ולא הוגן מצד מנהלי החברה.

ברבעון השלישי השנה רשמה סאני הכנסות שיא של 330 מיליון שקלים, עליה של 4.4%  לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. עם זאת, ב"כלכליסט" צוטט השבוע יעקב לוקסנבורג, יו"ר סאני ובעל השליטה בחברה־האם לפידות קפיטל, ואמר כי "עד עכשיו השקענו בנתח שוק, ומשהגענו ליעד, נשקיע מאמצים ונשקיע ברווחיות וזאת על ידי התייעלות וקיצוץ בהוצאות ישירות ועקיפות, כולל צמצום משרות עודפות".