ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בבית החולים הדסה בגלל העסקה קבלנית

ההסתדרות הכריזה אתמול (ראשון) על סכסוך עבודה הדסה בסולידיות עם עובדי המחשוב המועסקים בבית החולים הירושלמי. מדובר בהסלמה של המאבק המעמדי בבית החולים לאחר שבשבועות האחרונים שובתים עובדי המחשוב של בית החולים, המועסקים כעובדי קבלן של חברת נס. הדרישה המופנית להנהלת הדסה היא לחזור ולקלוט בהעסקה ישירה את עובדי נס.

2018-12-10_195855

הפגנת עובדי "נס טכנולוגיות" מול בית המנכ"ל, שחר אפעל (צילום: התאגדות עובדי נס)

עד כה נקטו בהנהלת הדסה ובהנהלת נס טכנולוגיות בשורת צעדים בניסיון לעקוף את השובתים, בין השאר על ידי הרחקת ראשי ועד העובדים משטח בית החולים והכנסת עובדים חלופיים במקום השובתים. בשבוע שעבר קבע בית הדין האזורי לעבודה בירושלים כי נס טכנולוגיות ובית החולים הדסה שברו שביתה בניגוד לחוק, כאשר הכניסו עובדים חיצוניים במקום עובדי נס השובתים, והורה להחזיר את המפוטרים לעבודה ולחזור למשא ומתן אך ההוראות לא קוימו. יו"ר ועד עובדי הדסה, אמנון ברוכיאן, אמר: "כל עובדי בית החולים הדסה עומדים לצד עובדי נס טכנולוגיות ומביעים סולידריות ותמיכה במאבקם הצודק".

ההסתדרות דורשת מהנהלת הדסה לנהל משא ומתן בכל הנוגע להשלכות השינוי הארגוני עליו הוחלט בהדסה, ובמסגרתו הועברו חלק מעובדי הדסה להעסקה קבלנית. בהסתדרות מתריעים כי הנהלת הדסה מתנהלת בדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים בכלל וביחסי עבודה במגזר הציבורי בפרט, וכי אם לא יוחל במשא ומתן ההסתדרות תחזור לבית הדין לעבודה ותטען לביזיון בית הדין, "לאחר שהנהלות נס והדסה הפרו ברגל גסה את החלטת בית המשפט וממשיכות להעסיק עובדים חיצוניים למרות הוראות פסק הדין".