ההסתדרות הכריזה סכסוכי עבודה בחברת ההיי טק קומברס ובדן באר-שבע

ההסתדרות הכריזה השבוע סכסוכי עבודה בחברת ההיי טק קומברס וחברת התחבורה הציבורית בדן בארשבע. סכסוך העבודה בחברת ההייטק זורה (XURA) לשעבר קומברסספקית גלובלית של תוכנות ומערכות המאפשרות לספק שירותי תקשורת מולטימדיהמשופרת, הוכרז בעקבות שההחלטה החדצדדית של ההנהלה על שינוי מבנה ארגוני מהותי, הכולל פיטורי עשרות עובדים. עוד נמסר מוועד העובדים כי "ההנהלה מתנהלת בחוסר תום לב ובדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים".

2017-01-27_161049

יו"ר ועד עובדי זורה, ירון דקל, מסר: "בשבועיים האחרונים מתנהל מו"מ בין ההנהלה לוועד בניסיון להביא להסכמה על מתווה שיוביל לדרך חדשה באתר הישראלי ובחברה כולה. למרות הנכונות והרצון האמיתיים לשיתוף פעולה שהפגינו אנשי הוועד התברר לנו שיש כוונה ליישם תוכנית 'התייעלות' אגרסיבית הכוללת מחיר כבד של מפוטרים באופן מיידי ובשנתיים הקרובות. מהלך זה אינו מקובל עלינו ואינו רלוונטי לדעתנו למצב החדש של החברה בעקבות הרכישות האחרונות והמיזוגים הצפויים בעתיד הקרוב". דקל הוסיף כי העובדים "נאלצים להילחם היום על הבית שלנו ועל עתידנו וביטחוננו התעסוקתי." ולכן בלית ברירה הכריזו על סכסוך עבודה. יו"ר הועד מסר כי במידה ולא יחול שינוי מצד החברה, העובדים לא יהססו לפתוח בצעדים ארגוניים עד להשבתה כוללת.

עובדי קומברס בישראל התאגדו בהסתדרות במרץ 2015, והיו להתאגדות עובדי ההיטק השלישית בישראל. באפריל האחרון הכריזו העובדים על סכסוך עבודה בשל העברתם של 270 מהעובדים לחברת טקמהינדרה ההודית. בספטמבר האחרון, הוכרז סכסוך נוסף בקרב העובדים שהועברו לחברה ההודית, גם אז טענו העובדים על מהלכים חד צדדים הפוגעים בעובדים.

כמו כן, הסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בקרב כ-350 עובדי חברת התחבורה הציבורית דן באר שבע, שעובדיה התאגדו בהסתדרות בחודש נובמבר האחרון. דן באר שבע הינה חברהבת של דן, שזכתה לאחרונה במכרז של משרד התחבורה להפעלת קווי התחבורה הציבורית בבאר שבע, במקום מטרודן שהייתה בעלת הזיכיון ב-12 השנים האחרונות.

ברקע לסכסוך העבודה סירובה של ההנהלה להיכנס למו"מ עם נציגות העובדים על הסכם קיבוצי ראשון שיסדיר את יחסי העבודה בחברה. יצוין כי לפני כחודש בלבד נחתם הסכם קיבוצי ראשון בדן בדרום, אף היא חברהבת של קבוצת דן, ועובדי דן באר שבע מבקשים לחתום על הסכם זהה לשל עמיתיהם בדן בדרום. עילות נוספות לסכסוך קשורות באופן העסקת נהגי החברה, לרבות העובדה שבניגוד לחוק הם אינם מקבלים הפסקות להתרעננות ולארוחת צהריים, לקיצוץ שנעשה לאחרונה בשעות העבודה של הנהגים באופן הפוגע בשכרם וכן ליחס משפיל שמבקרי הגבייה בחברה זוכים לו מצד מנהליהם.