ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה במפעל קמהדע שליד קיבוץ בית קמה

ההסתדרות הכריזה ביום חמישי סכסוך עבודה במפעל חברת התרופות קמהדע, אשר ממוקם בקיבוץ בית קמה ומעסיק כ-320 עובדים. ברקע לסכסוך מבוי סתום וסחבת במו"מ להסכם קיבוצי חדש אשר יסדיר את תנאי העסקת העובדים, המועסקים ללא הסכם בתוקף מאז חודש ינואר.

2018-07-07_185734

קמהדע מייצרת ומייצאת תרופות למדינות רבות, בייחוד לבארה"ב, ורשמה הכנסות של 102 מיליון דולר ב-2017. המוצר המוביל שלה הוא גלסיה, המפתחת תרופות לטיפול באמפיזמה תורשתית.

כאמור, הסכסוך הוא על רקע מו"מ על ההסכם הקיבוצי של החברה שנחתם לפני כשלוש שנים ושתוקפו פג ינואר השנה. מאז נמשך המו"מ בין ההנהלה בראשות מנכ"ל החברה עמיר לונדון לבין העובדים בראשות יו"ר הועד משה הרוש, אולם לא הושגו הסכמות.

התאגדות העובדים בקמהדע לפני שלוש שנים התרחשה תוך כדי מאבק עובדים במקביל להתבססות החברה בשוק האמריקאי ועליה משמעותית בהכנסותיה. חתימת ההסכם הקיבוצי לפני שלוש שנים התרחשה לאחר סכסוך עבודה ראשון בחברה שכללה שביתות וצעדים ארגוניים. מאז קצב העבודה הלך ועלה, ואילו השכר נותר זהה.

בינואר 2017 העובדים ביקשו תוספת לשכרם על רקע העלייה החדה ברווחים, וכשלא נענו, הגיבו בעיצומים ששיבשו את פעילות החברה. בסופו של דבר הוסכם כי דרישות העובדים יעלו למו"מ בינואר 2018.