ההסתדרות הודיעה להנהלת חברת הביטוח מנורה מבטחים על הקמת ועד עובדים

ההסתדרות הודיעה בשבוע שעבר להנהלת חברת הביטוח מנורה מבטחים על הקמת ועד עובדים. בשבוע שעבר שלחה ההסתדרות מכתב בנושא להנהלה, שבו הודיעה כי השיגה את החתימות של מעל לשליש מ-1,800 עובדי החברה, המינימום הדרוש על פי החוק לשם הקמת ועד. ההודעה באה יומיים לאחר שבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע כי ועד עובדים "עצמאי" שקם בחברה ביוזמת ההנהלה אינו יכול להיות ארגון יציג, כלומר לייצג את העובדים במשא ומתן להסכם קיבוצי.

2015-10-05_174540

פעילי התארגנות העובדים בחברת הביטוח מנורה מבטחים (צילום: ועד העובדים)

 

ועד העובדים שיגר לפני בחג מסר לחבריו לפיו "אנו שמחים להודיעכם כי אתמול הגשנו למנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח, מר מוטי רוזן, מכתב יציגות באמצעות ההסתדרות. אנו מתרגשים מהמעמד המיוחד, אליו הגענו אחרי חצי שנה של מאבק עיקש אל מול כל מי שניסה להכשילנו. מאחורינו עומדים מאות עובדים, המבינים את חשיבותו של ועד אמיתי עם ארגון העובדים החזק במדינה ואנחנו כאן לצאת לדרך חדשה, של הבנה ושיתוף פעולה למען כולנו. תודה לכם על התמיכה היום-יומית, כי רק בזכותה ובזכות האמונה בצדקת הדרך, הגענו עד הלום".

בחודש אפריל האחרון הכירה הנהלת מנורה בוועד העובדים הפנימי, כאשר במקביל ההסתדרות פעלה להקמת ועד עובדים שיאוגד בה. אם תצליח ההסתדרות להביא את הנהלת מנורה להכרה בוועד העובדים מטעמה, יהיה זה ועד העובדים השמיני בחברות הביטוח אחרי כלל, מגדל, הפניקס, AIG, שומרה, דקלה ושירביט. כך למעשה הראל נותרה חברת הביטוח הגדולה היחידה שבה עוד לא קם ועד עובדים. יצוין שדקלה היא חברת בת של הראל.