ההסתדרות: הבעלים של מפעל חרסה תופסים טרמפ על מגבות ערד

מאיר בביוף, יו"ר ההסתדרות מרחב הנגב, תקף אתמול (רביעי) את בעלי מפעל חרסה בבארשבע שהודיעו על סגירת המפעל והעברת קווי הייצור לטורקיה. לדבריו "כבר לפני כחצי שנה פרסמתי הודעה בה התרעתי על הסכנה הצפויה לעובדי מפעל חרסה. אז, אף אחד לא התרגש, לעומת זאת, ביממה האחרונה,התקשורת סוערת ורוגשת סביב ההודעה של הבעלים יואב גולן לבורסה על 'בדיקת חלופות' לגבי המפעל ובניהם סגירתו ופתיחתו מחדש בטורקיה". עוד הוסיף בביוף "מה מסתתר מאחורי כל המהומה? ובכן, הבעלים לא מרוצה מרמת הרווחים של המפעל במצבו הנוכחי, יש לו בעיות עם העיכוב באספקת הגז הטבעי, יש לו בעיה עם גובה הארנונה וכן,יש לו בעיה עם שכרם ותנאי עבודתם של עובדי המפעל. הוא ,הבעלים חושב שהעובדים מקבלים יותר מידי. מה עושים? תופסים טרמפ על סגירת מפעל מגבות ערד בנגב, מוסיפים שמן למדורה ומודיעים לבורסה על סגירה אפשרית של חרסה עקב המצב וכ"ו".

2014-10-23_210008

מאיר בביוף (שני משמאל), יו"ר ההסתדרות מרחב הנגב, בביקור במפעל חרסה בבארשבע (צילום: מרחב הנגב של ההסתדרות)


לדברי בביוף "הספין הזה לא יעבוד במקרה של העובדים. הסכמנו לבדיקת המצב הכלכלי של המפעל ע"י מומחה ,כשנקבל את תוצאות הבדיקה נדע כיצד לנהוג, אם אכן המצב קשה באמת,נסכים לכמה ויתורים ושינויים לטובת צמצום עלויות היצור. הכי חשוב ,בלי לחץ , ובלי היסטריה. חרסה הוקמה לפני 62 שנה! זהו המפעל התעשייתי הראשון שהוקם בבאר שבע לאחר קום המדינה. חרסה תמשיך ותייצר כיורים ואסלות עוד 60 שנה. מי שרוצה להעבירה לטורקיה איננו מפחיד אף אחד, בוודאי לא את העובדים המאוגדים שיידעו במידת הצורך להילחם על פרנסתם".

יצוין שאתמול גם נערך מפגש בין הבעלים לבין נציגי הוועד. אלי קצב, יו"ר ועד העובדים אמר לאחר הפגישה, כי "גולן הבטיח שלא יסגור את המפעל ושיכבד את ההסכם הקיבוצי, ועכשיו כולם צריכים להיות מאוחדים. היום נפתח דף חדש בין ההנהלה לוועד, ואני מקווה שנמשיך כך".

בערד, העירייה מחריפה את מחאתה בעקבות סגירת מפעל "מגבות ערד" ופיטורי 170 עובדיו. מחר (שישי) תתקיים הפגנה ויושבתו הלימודים בתיכון בעיר. "אנו נלחמים על הבית שלנו ועל עתיד הציונות", אמרה ראשת העיר טלי פלוסקוב. "אם ערד תיפול, כל הנגב ייפול. אנו מצפים ודורשים מהממשלה פתרונות ולא סיסמאות".