ההסתדרות הארגון היציג של שחקני נבחרת ישראל בכדורעף; הסכם בנגב קרמיקה

ההסתדרות הינה הארגון היציג בקרב שחקני נבחרת ישראל בכדורעף. כך מסר אתמול (רביעי) ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון, להנהלת איגוד הכדורעף בראשות אריה לוקר מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים על רקע רצונם של השחקנים להסדיר את צורות ההעסקה בענף ולשפר את תנאי העסקתם.

2016-07-21_203135

כל שחקני הנבחרת הצטרפו לשורות ההסתדרות ומונה ועד פעולה, שבו חברים בין היתר: עמרי שוורץ, ממכבי תלאביב (לאחרונה הפועל כפר סבא), קפטן הנבחרת אלכס שפרנוביץ' וזיו בר נצר מהפועל כפר סבא. שוורץ אמר: "מהלך ההתאגדות הוא הבשלה של תהליך ארוך הבא לידי ביטוי בימים אלה. מטרת ההתאגדות היא לקדם את זכויות השחקנים ולחזק את הענף. פנינו לדיאלוג והדברות עם הנהלת האיגוד במטרה להביא לשיתוף פעולה למען כולם. אנו שואפים להגיע למצב בו השחקן יכול להיות פנוי לאימונים ולהבאת הישגים כשמעל הכול עתיד הנבחרת כמייצגת של מדינת ישראל".

כמו כן, הנהלת נגב קרמיקה, ההסתדרות וועד העובדים חתמו השבוע על הסכם קיבוצי ראשון. תנאי ההסכם יחולו על כ-550 עובדים, והוא יהיה תקף עד לסוף 2019. עובדי נגב קרמיקה התאגדו בהסתדרות ביוני אשתקד ובחודש ספטמבר הוכרה ההסתדרות כארגון העובדים היציג בחברה. נגב קרמיקה מייבאת ומשווקת מוצרים לעיצוב הבית כגון אריחים וכלים סניטריים ומספקת במקביל ייעוץ אדריכלי. לחברה 14 סניפים ברחבי הארץ ומרכז לוגיסטי גדול הממוקם בראשון לציון. בבעלות החברה גם המותגים ויה ארקדיה וסופר קרמיק, וההסכם יחול גם על עובדיהם. נגב מחזיקה גם מפעל ייצור בירוחם, בו מועסקים כ-140 עובדים שמאוגדים בהסתדרות וכבר נהנים מהסכם קיבוצי שנחתם עם ההנהלה.

נמסר כי "ההסכם הקיבוצי שנחתם בין הצדדים, הבשיל לאחר משא ומתן מורכב, והוא כולל פרקים ארגוניים וכלכליים שנושאים בשורה משמעותית בנוגע לשיפור תנאי העובדים. ההסכם קובע תוספות שכר, מגדיל את תקציב הרווחה למימון פעילויות למען העובדים ומסדיר סוגיות נוספות, בהן מנגנון לקבלת קביעות, תשלום דמי מחלה מהיום הראשון וקרן השתלמות לעובדים בעלי ותק". סעיפים נוספים בהסכם כוללים הטבות לעובדים הורים, כגון קיצור יום העבודה בחצי שעה להורים לילדים עד גיל 4, וחופשות מיוחדות באירועים משפחתיים. עוד נקבע כי נציגות העובדים תהיה שותפה בהליכי קבלת ההחלטות הנוגעים לסיום העסקה בחברה.