הדיון על פינוי ההתנחלות בחברון יתקיים בכנסת ביום שלישי הקרוב

הדיון על פינוי ההתנחלות בחברון יתקיים בכנסת ביום שלישי הקרוב, 25 בדצמבר, בשעה 12:00. הדיון, ביוזמת חברי הכנסת איימן עודה (חד"ש הרשימה המשותפת), מיכל רוזין (מרצ) ודב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) ותחת הכותרת "חברון תחילה מפנים את ההתנחלות מחברון", אמור היה להתקיים לפני כשלושה שבועות, אל יו"ר הכנסת מהליכוד, יולי אלדשטיין, ביטל אותו "בגלל ביקורו של נשיא צ'כיה במשכן".

2018-12-19_202255

בהזמנה לאירוע נאמר "זה 50 שנים שקומץ מתנחלים בלב לבה של האוכלוסייה הפלסטינית בחברון מובילים את הממשלה להנהיג משטר הפרדה אכזרי, פיזי ומשפטי, על האוכלוסייה הפלסטינית. מאות חיילים נשלחים על ידי הממשלה לבצע את ההפרדה בפועל, תקציבי ענק מושקעים לטובת אותו קומץ, על חשבון הציבור, והחיכוך בין האוכלוסיות מובילים למציאות הרסנית של אלימות, אירועים קיצוניים דוגמת טבח ברוך גולדשטיין ופרשת אלאור אזריה, ואבדן חיי אדם יהודים ופלסטיניים".

בחודש שעבר הממשלה אישרה העברת 22 מיליון שקלים לטובת ההתנחלות בחברון, על חשבון קיצוץ רוחבי ב-14 משרדי ממשלה בבריאות, בחינוך, בשוויון החברתי ועוד. לא עברו שבועיים ושר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן הודיע כי הוא מקדם תכנית חדשה לבניה בשוק הסיטונאי בחברון, לאחר כ-20 שנים שבהן לא אושרו לבנייה יחידות דיור חדשות בהתנחלות בתוך חברון.

"ההתנחלות בחברון היא ביטוי של מדיניות ממשלתית הרסנית המשקיעה תקציבי עתק ומסכנת חיי אדם כדי לחזק ולשמור על קומץ מתנחלים קיצוניים. פינוי ההתנחלות בחברון הוא צעד ראשון בדרך לפתרון מדיני וסיום הסכסוך הישראליפלסטיני", נמסר על ידי היוזמים. בכינוס ייקחו חלק ארגונים, פעילים, מומחים וחברי כנסת. יוצגו נתונים חדשים אודות ההתנחלות, עדויות של חיילים ששירתו בחברון בשנים האחרונות, נשמע מפי מומחים נוספים שיפרטו על ההיבטים הביטחוניים וההיסטוריים, ומפלסטיניים תושבי האזור שיספרו על שגרת חייהם.

הכניסה מותנית בהרשמה מראש https://goo.gl/forms/Q9941MFaR555jQVj1 :

האירוע בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/2363445443882720

/