הדיון "לחשוב מחדש את האוניברסיטה" יתקיים באוניברסיטת תל-אביב

מתחילת השנה החלה אוניברסיטת אמסטרדם מחאת סטודנטים המונית, שכפתה על הנהלת האוניברסיטה כצעד ראשון להקפיא תוכנית קיצוצים שאיימה לפגוע בעיקר במדעי הרוח. המחאה הגיע לשיאה בהשתלטות על בניין ההנהלה על ידי סטודנטים שקראו לתנועתם "אוניברסיטה חדשה" ואליהם הצטרפו בהדרגה חברי סגל לא מעטים שהתארגנו כקבוצת "לחשוב מחדש את האוניברסיטה".

2015-03-30_194053

מפגינים נגד שכר הלימוד באוניברסיטאות ברחובות אמסטרדם (צילום: "לחשוב מחדש את האוניברסיטה")

המחאה, שהניצוץ שהדליק אותה היה תוכנית הקיצוצים, עברה מהר מאד לפסים של מאבק נגד האוניברסיטה הניאוליברלית. במקום להיתקע במאבק פרטני נגד חוליי הניאוליברליזם האקדמי כמו נסיקת גובה שכר לימוד, תנאי העסקה פוגעניים וקידום על בסיס כמות (פרסומים) ולא איכות, לראשונה מנוסחת באמסטרדם הדרישה לפרק את האוניברסיטה הניאוליברלית ולהגדירה מחדש כמוסד ציבורי.

המטרות היותר קונקרטיות שהציבו לעצמם המוחים הן להשתלט באופן דמוקרטי על מוסדות הניהול האוטוריטריים ועל מנגנוני ניהול הכספים, במטרה לצמצם בהדרגה את התלות החולנית שפיתחה האוניברסיטה בכוחות השוק. מאז תפסה המחאה תאוצה בפברואר היא הספיקה להתפשט לאוניברסיטאות אחרות בעולם וגייסה אליה תמיכה של דמויות בולטות בעולם האקדמי. באוניברסיטת תלאביב יתקיים דיון, תחת הכותרת "לחשוב מחדש את האוניברסיטה דיון על המחאה בהולנד נגד האקדמיה הניאוליברלית" ביום ראשון, 12 באפריל, החל משעה 18:00 בחדר 212, בניין רוזנברג. בדיון ישתתפו: ד"ר הילה דיין וד"ר פיטרוים זיידהוף וד"ר אראלה גרסיאני המלמדים באוניברסיטת אמסטרדם. הכניסה חופשית.

לפרטים נוספים רההזמנה