הגמלאים יפגינו בכיכר רבין בת"א נגד הקיצוץ בקצבאותיהם של הפנסיונרים

גמלאים יפגינו ביום שלישי הקרוב, 10 בנובמבר, בשעה 9:30 נגד הכוונה לקצץ בקצבאות של הפנסיונרים. המחאה, הנמשכת זה כשנה וחצי, נערכת במקביל להליך משפטי המתקיים בפני בג"ץ מטעם מבוטחים נגד הכוונה של קרנות הפנסיה הוותיקות לקצץ 1.3% בקצבאות ל270 אלף עמיתי הקרנות. לדברי האוצר, השולט בפועל בקרנות, הקיצוץ אמור היה להתבצע כבר לפני יותר משנה, ומתורץ באי־יישום החלטות קודמות בדבר העלאת גיל הפרישה לנשים. המדינה צריכה להשיב לבג"ץ בסוגיה זו במהלך דצמבר.

גמלאים מפגינים מול משרד האוצר נגד הכוונה לקצץ בפנסיות, פברואר 2020 (צילום: הסתדרות הגמלאים)

הקיצוץ בתשלומי הפנסיה, שהאוצר חותר לקדמו בינואר 2021, סוכל עד כה הודות להפגנות של הסתדרות הגמלאים וארגוני העמיתים בקרנות. בהפגנה שתתקיים בתלאביב ידרשו הגמלאים שלא לפגוע בזכויותיהם ובחיסכון שצברו במשך עשרות שנים ולהעלות את קצבת הזקנה. יצוין שהסתדרות הגמלאים מאשימה את ממשלת הימין בגילנות – באפליה מטעמי גיל, האסורה לפי חוק.

יצוין שב-2004 אושר חוק גיל פרישה שקבע כי עד 2009 יעלה גיל הפרישה של גברים מ-65 ל-67 ושל נשים מ-60 ל-62. העלאה זאת בוצעה. בהמשך, הודות למאבקיהם של ארגוני נשים, נדחתה העלאת גיל הפרישה לנשים ל-64. ועדה שהקים שר האוצר הקודם משה כחלון ב-2016 קבעה, כי בשלב הראשון יש להעלות את גיל הפרישה לנשים ל-64, אך גם החלטה זו לא אושרה בכנסת.