הגמלאים יחכו: ח"כ מהמחנה הציוני הפיל שתי הצעות חוק של חברי הכנסת חנין ושמולי

הקואליציה נשענת על כרעי תרנגולת עם רוב דחוק של 61 מול 59, אך גם במצב הזה האופוזיציה לא הצליחה להגיע להישגים בגלל חברי הכנסת של המחנה הציוני. הקואליציה הימנית הפילה אתמול את הצעות החוק של ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפתI ושל ח"כ איציק שמולי להשוואת קצבאות הזקנה לשכר המינימום. 56 תמכו בהצעת החוק מול 57 שהתנגדו.

    2018-11-29_203131

באופוזיציה זועמים על ח"כ רוברט טיבייב מהמחנה הציוני, שעמד מחוץ למליאה ולא הצביע עם האופוזיציה. עם זאת, באופוזיציה הצביעו גם על הצביעות של חברי הקואליציה, שכמה מהם חתמו על הצעת החוק, אך ברגע האמת הצביעו נגדה

סיעת המחנה הציוני הודיעה אמש כי החליטה להשעות את ח"כ טיבייב מפעילות פרלמנטרית. בחדשות עשר נחשף כי טיבייב נעדר מההצבעה באופן מכוון בשל הסכם קיזוז שערך עם השרה גילה גמליאל, ובעקבות כך נפלה ההצעה על חודו של קול אחד.

בהודעה מטעם הסיעה נכתב: "בימים האחרונים פעלנו לגייס את כל סיעות האופוזיציה לטובת הצעת החוק החשובה הזאת, שלבסוף נפלה בפער של קול אחד. ח"כ טיבייב בחר במופגן ובזמן אמת להתעלם מדרישת נציגי הסיעה להשתתף בהצבעה, וזאת ללא כל הצדקהמדובר באקט חמור של הפרת משמעת סיעתית בנושא עקרוני וחשוב", בהמשך ההודעה הודגש כי גם עניינו של ח"כ חיליק בר, שמצוי בחו"ל מזה שבועיים ונעדר אף הוא מהמליאהיידון עם חזרתו לארץ. יצוין שיו"ר המחנה הציוני אבי גבאי דחה היום את בקשתו של ח"כ טיבייב להתפלג מהסיעה בכנסת. טיבייב ביקש מגבאי להתפלג מהמפלגה כדי להצטרף לקואליציה בתמורה לתפקיד בכיר שיקבל.