הגיש תלונה למח"ש: שוטרים התנפלו על ח"כ כסיף בהפגנת יוצאי אתיופיה

ח"כ עופר כסיף מסיעת חד"ש הגיש היום (רביעי) תלונה למחלקה לחקירות שוטרים, בגלל שנדחף ונגרר על ידי שוטרים במחאת יוצאי אתיופיה ביום רביעי שעבר בתלאביב. ח"כ כסיף נלקח מכשיר הטלפון הסלולארי וקיים חשש כבד כי חומרים שהיו בו נמחקו. הפגיעה בו נעשתה לאחר שהזדהה כחבר כנסת מול מפקד הכוח במקום.

בדף הפייסבוק שלו הוא כתב בעברית ובערבית: "הגשתי היום תלונה במחלקה לחקירות שוטרים כנגד שוטרים אשר תקפו אותי, חיפשו במכשיר הנייד שלי, ויתכן כי גם מחקו ממנו חומרים. האירוע התרחש במהלך הפגנת יוצאי אתיופיה נגד הגזענות והאלימות המשטרתית, ביום רביעי בשבוע שעבר, כאשר ליוויתי עצורים אל המקום בו הוחזקו בקריית הממשלה".

"צריך לזכור כי האלימות האמיתית", אמר ח"כ כסיף, "המשמעותית והגרועה ביותר היא תמיד כנגד אזרחים מן השורה. לכן הלכתי אחרי העצורים, לכן ניסיתי לתעד את התנהלותה האלימה של המשטרה נגדם. אאבק למיצוי הדין עם השוטרים הללו, כדי שמשטרת ישראל תדע שהיא אינה מעל לחוק".

השוטרים התנפלו על ח"כ כסיף בעת המחאה שנערכה בצומת עזריאלי בתלאביב ולקחו בכוח את המכשיר הנייד מידיו. יצוין ששני חברי כנסת מסיעת חד"ש, איימן עודה וכסיף, השתתפו במחאה בצומת עזריאלי. ח"כ עודה אף הניף צילום של יעקוב אבו אלקיעאן, תושב אום אלחיראן, שנהרג מירי שוטרים לפני שנתיים. בהפגנה נעצרו שמונה מפגינים, ביניהם ודוברו של ח"כ עודה, דין יששכרוף.

ח"כ עודה מסר "השתתפתי אמש בהפגנה של קהילת יוצאי אתיופיה נגד אלימות משטרתית וגזענות ממשלתית. החזקתי את תמונתנו של סלומון טק, ונשאתי את תמונתו של יעקב אבו אלקיעאן שנהרג לידי באום אלחיראן. המסר הוא ברור: כן לצדק ולשוויון לא לגזענות המשטרה וגזענות הממסד. היכן שתימצא עריצות, אאבק בה כי זו מולדתי".