הגישו עתירה כדי לאפשר את אנשי הארגון 'הזכות לשחק' לצאת מעזה

בית המשפט העליון נערך דיון דחוף בעתירה שהגישה עמותת גישה בשמם של שלושה מעובדי הסניף העזתי של ארגון הומניטרי בינלאומי "הזכות לשחק" שמקדם שיקום וטיפול בילדים ובבני נוער דרך משחקים חינוכיים. העתירה הוגשה לאחר שסורבה בקשתם של השלושה, שתי נשים וגבר, לצאת להשתלמות מקצועית קצרה ברמאללה. עובדי הארגון הורשו לצאת להשתלמויות דומות בחמש השנים האחרונות. לא נמסר שיש עילה ביטחונית לסירוב.

2018-02-18_192830

ילדי עזה באחת מפעילויות הארגון "הזכות לשחק" (צילום: הזכות לשחק)

בדיון מתחה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ביקורת חריפה ויוצאת דופן על עמדת המדינה. השופטת חיות הציעה להפסיק את הדיון כדי לאפשר לנציגי המדינה להתייעץ עם הגורמים המחליטים ולשוב עם תשובה מספקת. לאחר ההתייעצות, הודיעו נציגי המדינה שבנסיבות המקרה הם מסכימים שהעותרים ייצאו להשתלמות, בכפוף לבדיקות ביטחוניות פרטניות.

שעה קלה לפני הדיון, אמרה עו"ד אסנת ליפשיץכהן, מנהלת המחלקה המשפטית בגישה, בתוכנית מה בוער עם רזי ברקאי, המשודרת בגלי צה"ל "כאשר המדינה אומרת שצריך להשקיע ברצועה, ושצריך למנוע אסון המוניטריצריך קודם כל להרשות לעובדים שמסייעים לילדים החיים במציאות בלתי נסבלת". עמדת גישה היא כי ישראל חייבת שלא להגביל יציאת אנשים לחלק האחר של הטריטוריה הפלסטינית, בוודאי עובדי ארגון חברה אזרחית, אלא בכפוף לבדיקות ביטחוניות פרטניות. על אחת כמה וכמה כאשר העמדה הרשמית של בכירים היא כי ישראל שואפת לסייע לשיקום החיים ברצועת עזה.