הגולם קם על יוצרו: סמטוריץ' תוקף עיצומים של ועד עובדי המינהל האזרחי

ועד העובדים של המנהל האזרחי הכריז על סכסוך עבודה והחליט לנקוט בעיצומים ובין היתר להשבית את ישיבת הועדה לתכנון והבניה העליונה של ההתנחלויות בשטחים הפלסטינים הכבושים. הוועדה אמורה להתכנס בימים הקרובים. היא מתכנסת אחת לרבעון ועל סדר יומה אישור עשרות תוכניות בניה בהתנחלויות הכוללות אלפי יחידות דיור.

ההתנחלות מודיעין עילית (צילום: אקטיבסטילס)

הבוקר בפרסם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תגובה בפייסבוק לצעדים הארגוניים של ועד המנהל האזרחי: "אז מה אם השכר הממוצע שלהם הוא פי שניים מהממוצע במשק ומשרה מלאה אצל חלקם היא שש שעות וחצי ביום? למה לא לקבל עוד אם אפשר להחזיק אלפי משפחות ועשרות יישובים ביהודה ושומרון בני ערובה כדי לסחוט עוד כסף ממשלמי המיסים, בלי שום מחיר? מה יש להפסיד? הם מאמינים שאם הם ישבשו בתקופת בחירות את הבניה ביהודה ושומרון, ניתן להם מה שהם רוצים".

השר סמוטריץ הבטיח לפעול בדרכים משפטיות לכינוס הוועדה גם ללא שיתוף פעולה מצד הוועד. השר סמוטריץ' חזר על כוונתו להעביר בכנסת את החוק שיגביל שביתות בשירות הציבורי. כמו כן, הוא התייחס לצורך להעביר את הטיפול בענייניהם של המתנחלים המתגוררים בשטחים הפלסטינים הכבושים למשרדי הממשלה שבמדינת ישראל.