הגדה השמאלית: השקת ספרו החדש של פרופ' אייל ויצמן והרצאה

הרצאה מאת פרופ' אייל ויצמן איל ויצמן והשקת הספר Forensic Architecture יתקיימו ביום חמישי, 28 בדצמבר בשעה 20:00 במועדון הגדה השמאלית, רחוב אחד העם 70, תלאביב.

בשנים האחרונות החלה Forensic Architecture להשתמש בשיטות מחקר חדשניות על מנת לבצע שורה של חקירות בנושא הפרות זכויות אדם. כיום, הקבוצה מספקת ראיות מכריעות לבתי משפט בינלאומיים ועובדת עם מגוון רחב של קבוצות אקטיביסטיות, ארגונים לא ממשלתיים, אמנסטי אינטרנשיונל והאו"ם.

מעבר להפניית זרקור מסוג חדש על הפרות זכויות אדם ופשעימדינה ברחבי העולם, ה"אדריכלות שלאחר המוות" יצרה גם צורה חדשה של פרקטיקת חקירה הנושאת את שמה. הקבוצה משתמשת בארכיטקטורה כאמצעי אופטי לבדיקת קונפליקטים מזוינים והרס סביבתי, וכן להפניה מקושרת של מגוון מקורות של ראיות, כגון מדיה חדשה, חישה מרחוק, ניתוח חומרים, עדויות, ומיקור המונים.

 2017-12-21_195451

אייל ויצמן בעת הרצאה (צילום: אוניברסיטת לונדון)

בספרו מייסד הקבוצה, ויצמן, מספק לראשונה מבוא מעמיק להיסטוריה, לפרקטיקה, להנחות, לפוטנציאל ולתסכולים של פרקטיקה זו. הספר כולל מגוון רחב של תמונות, מפות ותיעוד מפורט המתעדים את העבודה המורכבת שהקבוצה ביצעה. בין מקרי בוחן המגוונים שמוצגים לפנינו, נכללים ניתוח של שברי רסיסים בחדר שבו פגעו מל"טים בפקיסטן, שיחזור של ירי שנוי במחלוקת בגדה המערבית, הדמיה אדריכלית של מרכז מעצר סודי בסוריה מתוך זיכרון של ניצולו, תיאור מפורט של קרב שארך יום שלם בעזה, וכמו כן חקירת אלימות סביבתית ושינויי אקלים בהרי גואטמלה ובמקומות אחרים.

עוד בנושא: http://www.forensic-architecture.org