הבנות בין ההנהלה לעובדים: הסתיים הסכסוך באל על; טייסי לופטהנזה שבים לשבות

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל חברת התעופה אל על דוד מימון ונציגי הוועדים בחברה הגיעו אתמול בשעות הלילה (ראשון) להבנות בנוגע לסוגיות שהיו במחלוקת. המגעים בין הצדדים נערכו בהשתתפות יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל. הצדדים ישובו וייפגשו היום בליווי הצוותים המשפטיים במטרה לעגן את ההבנות שהושגו בהסכם כולל שמביא לסיום המשבר בחברה.

2016-11-28_210120

בתום דיונים של 13 שעות, הודיעו הצדדים כי הגיעו "להבנות בנוגע לסוגיות שהיו במחלוקת". לפי ההבנות, טייסים יקבלו 7.35% תוספת ובתמורה הם יבטלו הפסקת טיסות, יקצרו שהייה בחו"ל בטיסות ארוכות ובכללן ניו יורק ואל על תפסיק החכרת מטוסים. תוספת השכר לטייסים תילקח למעשה מקיצור השהיות שלהם.

מוועד טייסי אלעל נמסר אמש: "אנחנו מברכים על ההחלטה להפסיק להפעיל את המטוסים החכורים הזרים. זה המקום להדגיש: טייסי אל על ממשיכים להתייצב כתמיד לכל טיסה. טייסי אל על יעשו כל מאמץ לפעול בשיתוף פעולה לטובת החברה והנוסעים, למען החזרת אמון הנוסעים בטיסות כחוללבן המופעלות עלידי טייסים, דיילים, אנשי ביטחון, טכנאים ועובדי חברה ישראלים".

מתוך כך, ועד טייסי חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הודיעו אמש על חידוש השביתות. השביתה הקרובה תתקיים השבוע בין ה-29 ל-30 בנובמבר. זאת, לאחר שכל ניסיון ליישוב הסכסוך בינם לבין ההנהלה כשל. בשבוע שעבר בוטלו אלפי טיסות עקב שביתת הטייסים. זו השביתה ה-15 של טייסי החברה הגרמנית בשנה האחרונה.