הבחירות ייערכו ב-17 בספטמבר; סיעת חד"ש-תע"ל תמכה בפיזור הכנסת

חודש ועשרים יום אחרי שנבחרה, הכנסת העשרים ואחת סיימה את ימיה: מליאת הכנסת אישרה אתמול (רביעי) סמוך לחצות ברוב של 74 קולות את הצעת החוק לפיזור הכנסת. נגד פיזור הכנסת הצביעו 45 חברי כנסת. יצוין שסיעת חד"שתע"ל תמכה בפיזור בכנסת. בהתאם להחלטה, בחירות לכנסת העשרים ושתיים יתקיימו ב-17 בספטמבר.

2019-05-30_204705

ח"כ איימן עודה, אתמול, במליאת הכנסת (צילום: אל אתיחאד)

יו״ר חד"שתע"ל, ח"כ איימן עודה, הסביר כי "כל כנסת שבה נתניהו הוא היחיד שיכול להרכיב ממשלה צריכה להתפזר ויפה שעה אחת קודם. אנחנו הולכים לבחירות ומציעים תקווה לשותפות של כלל הכוחות הדמוקרטיים לצדק, לשוויון ולשלום". מוקדם יותר אמרה ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש) אמרה כי הסיעה תתמוך בחוק לפיזור הכנסת בקריאות השנייה והשלישית. "אנו לא יכולים להרשות לעצמנו מצב שיש אפשרות למנוע הקמת ממשלת ימין קיצוני ולא נעשה זאת", אמרה, "מצדנו, חזרה לעם ולקלפי היא האופציה העדיפה במצב הנתון ולכן נצביע בעד".

מעל בימת הכנסת סיפר ח"כ עודה בציניות כי "נתניהו היה מוכן לסגת מהשטחים הכבושים, לבטל את חוק הלאום, להכיר בנכבה ולבטל את העוול ההיסטורי, ואני לא יודע מה להשיב לו, הוא אומר לי רק חוק החסינות וההתגברות ולא היה לי זמן להתייעץ אתכם ואני מסתכל על השעון, מתי אני צריך לענות לו, הוא אמר שזו לא טקטיקה מול ליברמן, שזה אמיתי".

עודה הוסיף: "חשבנו על הדברים שהחשובים לחברה באמת, על העובדות שמרוויחות 20 אחוז פחות מהעובדים, על אישה שנרצחה עי בן זוגה אחרי שהתעלמו על תלונותיה, פועל בניין שנפל אל מותו בגלל רשלנות, מבוגר שנאלץ לשכב במסדרון בית חולים, שכר מינימום שמאלץ הורים לעבוד בשלוש משרות. הדברים שחשובים לכלל האזרחים. יותר משנתניהו צריך ללכת לכלא הוא צריך להיות מודח בגלל המדיניות שלו".