הבחירות בצרפת: המפלגה הקומוניסטית קוראת להצביע נגד לה פן בסיבוב השני

המפלגה הקומוניסטית הצרפתית קוראת להצביע נגד מועמדת הימין הקיצוני, מרין לה פן, בסיבוב השני בבחירות לנשיאות צרפת שיתקיימו ב-7 במאי הקרוב. כך אמר אמש (ראשון) במשדר הטלוויזיה לסיכום הבחירות מזכ"ל המפלגה, פייר לורן. לדבריו "אנו לא תומכים במקרון אלא מתנגדים בחריפות לימין הקיצוני". "אנו מפלגה אחראית ומקווים שכל השותפים במערך השמאל שקידם את מועמדותו של ז'אן לוק מלנשון ינהגו כך".

2017-04-24_195946

לורן מסר כי יש לתעל את האנרגיות ואת התמיכה ההמונית במלנשון להכנת הבחירות לפרלמנט בחודש יוני הקרוב ולהפוך את יום הסולידריות הבינלאומי של העובדים, ה-1 במאי, ל"מפגן כוח המוני של השמאל". כמו כן, לורן קרא למפלגה הסוציאליסטית החבולה ולפלגי הירוקים להצטרף לחזית שמאל רחבה לקראת הבחירות לאסיפה הלאומית.

גם מלנשון התייחס אמש למצב החדש שנוצר והדגיש "מקרון ולה פן מייצגים את שני צדי המטבע – המטבע הניאוליברלי, המתנגדים בחריפות לזכויות העובדים ולזכויות החברתיות. אינני קובע כעת איך ננהג בסיבוב השני. בשבוע הקרוב ייערך משאל בקרב 450 אלף האזרחיות והאזרחים שהביעו תמיכה במועמדותי ותוצאות המשאל יקבעו, בצורה דמוקרטית, איך ננהג".

על פי התוצאות הסופיות שפורסמו בשעות הבוקר המוקדמות, מועמד המרכז הניאוליברלי, עמנואל מקרון צפוי להגיע למקום הראשון עם 23.9% מקולות הבוחרים ולהעפיל לסיבוב השני יחד עם ראשת "החזית הלאומית הימנית קיצונית מארין לה פן, 21.4%. מועמד "הרפובליקנים" ומפלגות הימין פרנסואה פיון זכה ב19.9%, מועמד השמאל העקבי מלנשון ב-19.6% ומועמד הסוציאליסטים ואיש האגף השמאלי במפלגה, בנואה האמון, 6.3%. שני המועמדים הטרוצקיסטים לנשיאות: פיליפ פוטו ונטלי ארטו זכו ל-1.1% ול0.6% מקולות הבוחרים בהתאמה.