הארגון מכנס אסיפת חירום: הסגל זוטר באוניברסיטת תל-אביב חושש מפיטורים

ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת תלאביב מכנס אסיפת חירום ביום שני הקרוב נוכח החשש לפיטורים כבר בתחילת שנת הלימודים הקרובה שתפתח בסוף אוקטובר. האסיפה, תתקיים באמצעות הזום בגלל המגבלות הקיימות במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, צפויה להכריז על סכסוך עבודה. הכרזת סכסוך פירושה שתוך שבועיים הסגל הזוטר רשאי לקנוט צעדים ארגוניים, כגון אימסירת ציונים מבחנים ועבודות.

בארגון זועמים על כך שרק לאחרונה נחתם הסכם קיבוצי והפיטורים נעשים בניגוד גמור למה שסוכם עם ההנהלה. ההסכם נחתם באוקטובר 2018 לאחר מאבק שכלל הפסקת ההוראה. ארגון הסגל הזוטר הוא ארגון העובדים הגדול בקמפוס שברמת אביב ובכוחו להפסיק את רוב פעילות ההוראה והמחקר באוניברסיטה.

הפגנת הסגל הזוטר מול משרדי הנהלת אוניברסיטת תלאביב בעת המאבק לחתימה על ההסכם הקיבוצי, אוקטובר 2018 (צילום: ארגון הסגל הזוטר)

יצוין שארגון מו"ח מורים וחוקרים באוניברסיטה העברית, הארגון היציג של חברי הסגל האקדמי הזוטר, אף הוא חושש מפיטורים. לאחרונה הארגון פנה אל אלפי חבריו והפיץ את המסר לפיו "אנחנו מרגישות ויודעות שתקופה זו מלאה בערפול וחוסר ודאות, קל וחומר עם בואה של תקופת המבחנים בצל משבר הקורונה העולמי, חשוב לנו שתדעו כי אנחנו ממשיכות לשמור על תנאי ההעסקה ועל הביטחון התעסוקתי שלכם. קיצצו לך את אחוזי המשרה? עדכנו אותך שתפסיקי לעבוד בשנה הבאה? פנו אליך וביקשו שתחליף קורס? כתבו לנו."