האסירים הקומוניסטים הפלסטינים הצטרפו לשביתת הרעב בהנהגת ברגותי

האסירים הקומוניסטים מצטרפים לשביתת הרעב של האסירים הפלסטינים בהנהגת מרואן ברגותי. כך מסר אתמול (ראשון) באסם חנדקג'י, העומד בראש חברי מפלגת העם הפלסטיני הכלואים בבתי הסוהר בישראל.

2017-04-17_154807

הבוקר פתחו האסירים הפלסטינים בשביתת רעב המונית והפיצו מסמך שכולל 13 דרישות של האסירים משירות בתי הסוהר (שב"ס). לדברי חנדקג'י, חבר הוועד המרכזי של מפלגה העם, "לאחר התייעצויות עם נציגיהן כל התנועות האחרות, החלטנו להצטרף לשביתת הרעב 'חירות וכבוד' שתחל מחר, ביום האסיר הפלסטיני".

מסמך הדרישות של האסירים כולל דרישה עיקרית ששב"ס יתקין באגפים טלפונים ציבוריים, בדומה לטלפונים שמותקנים עבור אסירים פליליים. הדרישה השנייה מכוונת גם לצלב האדום, והיא השבת נוהל של שני ביקורים בחודש של בני משפחות האסירים. לפני תשעה חודשים צמצם הצלב האדום את ביקורי המשפחות לפעם בחודש במקום פעמיים, ככל הנראה בעקבות בעיות פיננסיות. הצלב האדום מממן את הבאת בני המשפחות באוטובוסים מהגדה המערבית ומרצועת עזה לבתי הכלא.

במסגרת סוגיית הביקורים, דורשים האסירים כי ישראל לא תמנע מאף בן משפחה מדרגה ראשונה או שנייה לבקר אותם ותסיר מניעה ביטחונית – אם יש כזאת – רק לצורך הביקור. בנוסף הם דורשים להגדיל את זמן הביקור מ-45 דקות לשעה וחצי בכל פעם וכן שיותר להם אחת לרבעון להצטלם עם בני המשפחות שלהם. עוד ישנן דרישות בתחום הבריאות, כגון סגירת בית החולים הפועל בכלא רמלה בגלל רמתו הירודה, סיום מדיניות ההזנחה הרפואית והכנסת רופאים מומחים מהחוץ. כמו כן, השובתים רוצים לשוב ללימודים אקדמיים במסגרת האוניברסיטה הפתוחה ולאפשר הכנסת ספרים ועיתונים.

ח"כ יוסף ג'בראין (חד"ש הרשימה המשותפת) קרא אמש לממשלה להיענות לדרישות האסירים. "האסירים מסמכים לכך שהשיחות בטלפונים הציבוריים תעשנה בפיקוח השב"ס כך שהנימוקים הביטחוניים לכאורה המועלים נגד התקנת הטלפונים אינם תקיפים", מסר.

לדברי ח"כ ג'בארין "יש לציין שאסירים פליליים, גם אלה שהורשעו בעבירות החמורות ביותר, ולמרות שיש חשש שהם ממשיכים במעשים עבריינים בתוך הכלא, זוכים לעשות שימוש בטלפונים ציבוריים". "ישראל מחזיקה את האסירים בתוך שטחה, בניגוד לכללי אמנת ג'נבה הרביעית. אחת ההשלכות המיידיות של ההפרה הזו היא קושי מתמיד על ביקורי משפחות בבתי הכלא. גם העברת דברי דואר נעשית בקושי ובצמצום. שמירה על קשר עם המשפחות היא עניין אקוטי לכל אדם, חופשי או כלוא, ושיחות הטלפון אמורות למלא במעט את החסר הזה", הדגיש ח"כ ג'בארין.

יצוין שוועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים בישראל פרסמה הודעת תמיכה בשביתת האסירים ואף קראה לקיים משמרות מחאה ביישובים הערבים בסולידריות עם מאבקם הצודק.