האסיפה הארצית הראשונה של תנועת 'עומדים ביחד' נערכה ביפו

ביפו נערכה היום (שישי) האסיפה הארצית הראשונה של 'עומדים ביחד'. כ-200 פעילים, יהודים וערבים מרחבי הארץ לקחו חלק באירוע שהחל עם מושב פתיחה חגיגי, נמשך בקבוצות דיון שעסקו בשורה ארוכה של נושאים והסתיים עם בחירת צוות התיאום הארצי – המהווה את הנהגת התנועה.

2017-12-08_165808

שרון לוזון ואסלאם אבוסיאם בעת אירוע הפתיחה של האסיפה הארצית, הבוקר, ביפו (צילום: עומדים ביחד)

באירוע הפתיחה שנערך בשעות הבוקר לקחו חלק הזמרת איה כורם ונגן בוזוקי המחונן ג'ירייס מורקוס בלאן. כמו כן, פעילי התנועה נשאו דברים, ביניהם מנהל "עומדים ביחד", אלון ליגרין שהבליט את הקשיים בהם נתקלה התנועה בשנתיים הראשונות לקיומה אך הדגיש "איפה שיש מאבק – יש תקווה". שרון לוזון, חבר ועד באוניברסיטה הפתוחה ומפעיליה של "כוח לעובדים" המרכזיים, עמד על הערכים הסוציאליסטיים של "עומדים ביחד" והגדיר את המערכה הפוליטית בישראל כ"מאבק מול אדוני הארץ – קבוצה לאומנית קטנה הצוברת הון מניצול העובדים הישראלים והמשך כיבוש השטחים". "המאבק שלנו הוא למען חברה סוציאליסטית", הדגיש.

יחד עם לוזון עלתה לבמה אבוסיאם, לשעבר חברת ועד עובדים במפעל סודהסטרים שליד רהט, שסיפרה במילים נרגשות את קורות מאבק העובדים למען התארגנותם במסגרת ההסתדרות. עוד היא סיפרה על התמיכה שקיבלה מחבר הנהגת ההסתדרות מסיעת חד"ש, מאג'ד אבו יונס, ואת תנאי הניצול הקשים השוררים במפעל המצליח. יעלה רענן ומאג'ד אבו בלאל, תושב הכפר הלא מוכר אום אל חיראן שהשלטונות מאיימים להרסו, סיפרו על מאבקם של האזרחים הבדואיםערבים בנגב נגד הנישול והאפליה. פרופ' דני פילק מאוניברסיטת בן גוריון ונסרין שחאדה הקדישו את דבריהם ל"ייאוש שרבים חשים – המשחק לידי הימין".