האלפים שצעדו בנצרת ובתל-אביב קראו לשים קץ לכיבוש ולסבב הדמים הנוסף

"הגענו להפגין כדי להפר את הדממה ולצעוק בשתי השפות אבל בפוליטיקה אחת, שערבים ויהודים מסרבים להיות אויבים" אמר ח"כ איימן עודה (חד"ש), יו"ר הרשימה המשותפת, בהפגנה שנערכה בתל אביב ביום שישי האחרון נגד הכיבוש וההסלמה. "יש להוציא את כל האזרחים ממעגל האלימות האימה והמלחמה. במקום מדיניות ניהול הסכסוך, צריך לסיים את הכיבוש במשא-ומתן ולהקים מדינה פלסטינית בגבולות 67. רק סיום הכיבוש יבטיח שלום אמיתי וביטחון אמיתי לשני העמים ולכל האזרחים".

2015-10-11_211923

מפגיני חד"ש ומק"י, אתמול, במרכז נצרת (צילום: אל אתיחאד)

 

ח"כ דב חנין (חד"ש, הרשימה המשותפת) אמר בהפגנה: "לא נידונו למציאות של הרג, פחד ושנאה. אפשר לשחרר את שני העמים שלנו מהכיבוש. אפשר להגיע לפתרון של שלום וצדק לשני העמים בארץ הזאת. אז תהיה תקווה אמיתית לחיים של ביטחון לילדי עפולה ולילדים בג'נין. בימים של חושך גדול שיורד על הארץ, הכי חשוב הוא האור של יהודים וערבים הנאבקים יחד למען עתיד אחר".

אתמול, שבת, נערכה הפגנת אלפים בנצרת ביוזמת סניפי מק"י וחד"ש בעיר. המפגינים צעדו מרחוב תאופיק זיאד לכיכר המעיין בעיר וקראו קריאות נגד הגזענות והכיבוש. ח"כ עבדאללה אבו מערוף (חד"ש, הרשימה המשותפת), אמר בעצרת: "הפגנה זו היא צעקה של שוחרי השלום, כדי להגיד די לכיבוש ודי לגזענות. הכיבוש הוא השורש של מה שמתרחש כאן כעת. המאבק לשלום ולצדק  ישיג את מטרתו בזכות אמונתם של כל אלה המאמינים בשלום ובשוויון". ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש, הרשימה המשותפת) ציינה, כי "זו מחאה משותפת של ערבים ויהודים נגד סכנת הפאשיזם ונגד ההסתה הפרועה של הממשלה כלפי האוכלוסייה הערבית".

שתי ההפגנות היו חלק משורת הפגנות של הציבור הערבי והכוחות הדמוקרטיים היהודיים שנערכו בתגובה להסלמה, לאלימות המשטרה חסרת המעצורים כלפי פלסטינים, ולניסיונותיהם של חברי ממשלה לייצר פרובוקציות שיובילו לשינוי הסטטוס קוו ברחבת מסגד אל אקצה.

 

הידיעה מתפרסמת בעמוד השער של גיליון השבוע של "זו הדרך"