האיחוד האירופי מתנגד להרס הכפר חאן אל-אחמאר שבשטחים הכבושים

האיחוד האירופי ביקר היום (חמישי) את החלטת בג"ץ לפנות את הכפר הערביבדואי חאן אלאחמאר שבשטחים הפלסטינים הכבושים. בהודעה נכתב כי "ההשלכות של הריסת הכפר ועקירתם של תושביו, כולל ילדים, בניגוד לרצונם, יהיו חמורים מאוד ויפגעו קשות בפתרון שתי המדינות ובסיכויי השלום".

2018-09-06_194616

תושב חאן אלאחמר שהפגין נגד הרס כפרו מובל על ידי שני שוטרים למעצר, בעת הפגנות המחאה שהתחוללו במקום ב-4 ביולי האחרון (צילום: אקטיבסטילס)

גם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב קרא אמש (רביעי) למנוע את הריסת הכפר הבדואי חאן אלאחמר ואת פינוי תושביו, בעקבות פסיקת בג"ץ. "ההריסות חותרות תחת פתרון שתי המדינות ומנוגדות לחוק הבינלאומי", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

משרד החוץ הפלסטיני תקף את ההחלטה וקרא להתערבות בינלאומית. "ההחלטה מוכיחה שמערכת המשפט בישראל כפופה לדרג המדיני, ולכן על בית הדין הבינלאומי להתערב מול מדיניות זו להורות על פתיחה בחקירה נגד ישראל", מסר.

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) כינתה את ההחלטה "אסון הומניטרי ופוליטי". לדבריה, "כנראה שהמתקפה אתמול של שרת המשפטים, איילת שקד, על שופטי העליון הניבה את פירותיה בהחלטת בג"ץ היום. למעשה, ניתנה היום גושפנקה של מערכת המשפט לפנות את חאן אלאחמר, ולהמשיך בפינוי מאחזים נוספים, לשדוד קרקעות פלסטיניות, לגרש ולנשל את תושביהם אל ההפקר, אבל בעיקר להנציח את הכיבוש".

לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) "הריסת חאן אלאחמר היא מהלך כוחני שיותיר משפחות שלמות עם ילדים ללא קורת גג. מאחוריה עומדת תכנית גדולה של סיפוח רצף התנחלויות מירושלים עד יריחו, ביתור הגדה המערבית לשניים, ומניעת הקמת מדינה פלסטינית בצד ישראל כדי למנוע אפשרות להגיע לשלום. ההריסה הזו מחבלת בעתיד של כולנו".