האיחוד האירופי דורש לחקור פציעת ג'עפר פרח בהפגנה בחיפה

האיחוד האירופי קרא היום (שלישי) לחקור את האירועים האלימים שהובילו לפציעתו של ג'עפר פרח בהפגנה בחיפה נגד אירועי צה"ל בגבול הרצועה בשישי האחרון. בהודעתם נכתב כ "חשוב לערוך חקירה מהירה של הנסיבות סביב אירועי השבוע שעבר בחיפה, אשר הביאו לפציעה חמורה של ג'עפר פרח, מנהל העמותה מוסאוא, מרכז הזכויות של אזרחים ערבים בישראל".

2018-05-22_195846

ג'עפר פרח, מנכ"ל מוסאוא, אתמול בבית המשפט בחיפה (צילום: מוסאוא)

 

יצוין שח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת) נפגש אמש עם שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואלה ז'ופרה, והציג בפניו את "חומרת האלימות המופרזת בה מתייחסת המשטרה למפגינים, והמעצרים השרירותיים והאלימים שהיא מבצעת, לרבות מעצרו של ג׳עפר פרח". ג'בארין הוסיף כי הדגיש "כי קיימות הנחיות מהדרג הפוליטי לדכא את המפגינים ולסתום פיות. השגריר אמר שהוא עוקב בדאגה אחרי הנושא, וכי פרח הוא שותף ותיק בהגנה על זכויות האדם בישראל".

"הגיע הזמן שהמפכ"ל ייקח אחריות על ההתנהגות של השוטרים שלו" – כך דרשה אתמול (שני) חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת). לדברי תומא-סלימאן בריאיון ל"מהדורה ראשונה" עם אורן וייגנפלד, תגובתו של המפכ"ל אינה מתקבלת על הדעת. "אי אפשר שהוא ייצא כבר מההתחלה בספקולציות ויטען שאדם יכול ללכת עם ברך שבורה, במקום להגיד שהוא עושה חקירה", הצהירה. "הגיע הזמן לחקור מה קורה עם המשטרה".

לדברי תומא-סלימאן, הטענות לפיהן המפגינים הם אלה שפתחו באלימות מופרכות. "אני מאמינה למה שאמר ג'עפר, וישבתי בבית המשפט כשניסו לטעון שהמפגינים הרביצו לשוטרים ופגעו בהם – לא היה אפילו שוטר אחד שנזקק לטיפול רפואי, לעומת שבעה מפגינים שדווקא כן היו זקוקים לטיפול כזה", הזכירה. "בית המשפט החליט על שחרור מיידי של כלל העצורים", הזכירה חברת הכנסת. "לא הצליחו להוכיח כלום מטענות המשטרה".