האיגודים המקצועיים והסטודנטים מצטרפים למחאה ההמונית בעיראק

האיגודים המקצועיים, הסטודנטים ותלמידי תיכון הצטרפו אתמול (שני) במאורגן למחאה החברתית והפוליטית ההמונית בעיראק. עקב כך צבא עיראק הכריז על עוצר לילי בבירה בגדד. כמו כן, חברי הפרלמנט הקומוניסטים הודיעו שהם נוטשים את הישיבות כדי להצטרף למוחים. אתמול נהרגו לפחות חמישה מפגינים בעיר, והצבא אמר כי תיאסר תנועת מכוניות ואנשים למשך שש שעות, החל מחצות.

הפגנת תלמידי תיכון, אתמול, בדרום עיראק (צילום: טאריק אלשעב)

כוחות הביטחון מנסים לפזר שוב ושוב את ההתקהלויות המרכזיות, כמו בכיכר תחריר, הנמשכות זה ארבעה לילות ברציפות. בכיכר הוקם מחנה אוהלים ואל המפגינים הצטרפו מספר רב של תלמידים, חרף אזהרות משרד החינוך וראש הממשלה.

ההפגנות החלו בתחילת החודש במחאה על האבטלה והשחיתות, ובדומה למקומות אחרים בעולם, התפתחו במהירות לדרישה לשינוי משטר כולל. לפחות 240 בני אדם נהרגו. מדי יום כוחות הביטחון מנסים למנוע מהמפגינים מלהגיע ל"אזור הירוק" בו שוכנים משרדי הממשלה והשגרירויות תוך שימוש רב בגז. "אין עבודה, אין בית ספר ואין שיעורים, עד שהמשטר נופל", צעקו העובדים והסטודנטים בהפגנות. התאחדות הסטודנטים ומועצות התלמידים בתי הספר בערים על שביתה בת עשרה ימים, "עד שהמשטר ייפול", כשאלפי תלמידים במדים, ואפילו מורים, הציפו את הרחובות.