האיגודים המקצועיים בעולם קוראים 'די למלחמה בעזה'; ההסתדרות מתנגדת

הקונפדרציה הבינלאומית של האיגודים המקצועיים (ITUC) – המאגדת 146 מיליון עובדים ברחבי העולם – פרסמה בשבוע שעבר קריאה להפסקת אש מיידית בין ישראל לבין הפלסטינים ברצועת עזה. הקונפדרציה הביעה את תמיכתה המלאה בהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם, בדבר רגיעה, כינון מחדש של ההבנות מהפסקת האש הקודמת (נובמבר 2012), וכיבוד החוק ההומניטארי הבינלאומי, המחייב הגנה על אזרחים.

2014-07-26_160405

חברי האיגוד המקצועי של עובדי המגזר הציבורי מפגינים בלונדון, ביום ראשון האחרון, נגד פעולת צה"ל הרצחנית ברצועת עזה (צילום: מורנינג סטאר)

 

מזכ"ל הקונפדרציה, שאראן בורו, אמרה כי ארגונה קורא מזה שנים להסרת המצור מעזה ולפירוק חומת ההפרדה. "הגיע הזמן להכיר בזכויותיהם החוקיות של הפלסטינים, וליישם את החלטות מועצת הביטחון בעניינם, ובפרט את ההחלטות בדבר הקמת מדינה פלסטינית עצמאית. על הקהילה הבינלאומית להתערב באופן נמרץ ומיידי כדי לעצור את שפיכות הדמים ולהתקדם לשלום".

גם קונגרס האיגודים המקצועיים בבריטניה (TUC) אימץ החלטה דומה:  "לא ניתן לפתור בעיה פוליטית באמצעים צבאיים. המבצע בו פתחה ישראל הוא לא מקובל, וגם לא יעיל. לשם הבטחת התקווה לעמי האזור, נחוץ משא-ומתן לשלום, וכן הפסקת אש אותה יכבדו כל הצדדים, ובכלל זה מי שמשגרים רקטות לשטחה של ישראל". יצוין, כי בגילוי דעת באנגלית, שפורסם בידי המחלקה הבינלאומית של ההסתדרות, התייצבה ההנהגה בראשות אבי ניסנקורן מאחורי המלחמה בה פתחה הממשלה.

 

לקמפיין הבינלאומי של האיגודים המקצועיים להפסקת הלחימה בעזה:

http://www.labourstartcampaigns.net/show_campaign2014.cgi?c=2402

 

עמדת הקונפדרציה הבינלאומית של האיגודים המקצועיים (באנגלית):

http://www.ituc-csi.org/gaza-immediate-ceasefire

 

עמדת ההסתדרות (באנגלית):

http://www.histadrut.org.il/index.php?page_id=3223

 

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב