האחיות פותחות בשביתת ללא הגבלת זמן; מאות כבאים חסמו את צומת הקריה בת"א

הסתדרות האחיות הודיעה הבוקר (שני) על שביתה ללא הגבלת זמן בכל מערכת הבריאות שתחל מחר בבוקר. בהודעת ההסתדרות נמסר כי יפתחו בשביתה נוכח "אוזלת ידה של ממשלת ישראל בטיפול באלימות הקשה במערכת הבריאות ואי יישום המלצות הוועדה למיגור האלימות במערכת הבריאות שהתקבלו כבר לפני כתשעה חודשים".

2018-08-06_202556

מחאת הסגל הרפואי בבית חולים הדסה בירושלים נגד האלימות בבתי החולים (צילום: בית החולים הדסה)

האחיות והאחים החליטו כי דמם אינו הפקר", אמרה אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, "ולכן הכרזנו הבוקר על שביתה כוללת. עד שלא יבוצעו פעולות אופרטיביות לאלתר לפתרון העומסים הבלתי נסבלים ולהגנה על הצוותים הרפואיים ועובדי מערכת הבריאות, האחים והאחיות לא ירפו ממאבקם. לא ייתכן שהממשלה תעמוד כצופה מן הצד בעת שמערכת הבריאות הופכת לזירת מלחמה".

בהודעת הסתדרות האחיות נמסר כי שביתה כוללת תיפתח אם הממשלה לא תפעל ליישום מיידי של המלצות הוועדה למיגור האלימות במערכת הבריאות. "נוסח החלטת הממשלה, המאמץ את מסקנות הוועדה והדרכים האופרטיביות המידיות להפעלתן יפורסמו לאלתר". לדבריה, "אין להעלות על הדעת, כי ממשלת ישראל תעמוד מן הצד צופה אך לא נוקטת בצעד כלשהו בעת שהאלימות במערכת הבריאות גואה, והמקרים מגיעים עד לכדי סכנת חיים דווקא לאותם העובדים המקדישים את חייהם ומשפחותיהם לטיפול באזרחי המדינה". מסגרת השביתה, בשירותים ‏האמבולטוריים, ‏כולל ‏מרפאות,‏ מכונים,‏ אשפוזי‏ יום,‏ לא‏ יעבוד ‏הצוות ‏סעודי .חדרי‏ ניתוח‏ יעבדו במתכונת‏ שבת. בנוסף, בכל ‏מחלקות ‏האשפוז ‏למיניהן ‏יעבדו ‏במתכונת ‏שבת. במחלקות ‏טיפולי ‏נמרץ ‏‏יעבוד ‏צוות‏ סעודי מצומצם .במחלקות ‏פגים ‏, ‏חדרי ‏לידה, ‏דיאליזה, אונקולוגיה, ‏יחידת ‏פריון ‏יעבוד ‏צוות ‏סיעודי ‏במתכונת‏ מצומצמת. בבתי‏ ספר‏ לאחיות ‏הצוות‏ הסיעודי לא ‏יעבוד כלל, בכל ‏בתי‏ החולים ‏יוקם‏ צוות‏ סעודי‏ לשעת ‏חירום.

יצוין שמאות כבאים זועמים הפגינו הבוקר נגד נציב הכבאות דדי שמחי מול קריית הממשלה בתל אביב. הכבאים חסמו את צומת הרחובות קפלן ובגין לתנועת כלי רכב לשני הכיוונים. הכבאים פתחו אתמול בעיצומים. בין היתר, הודיעו מכבי האש שלא יתנו אישורים לטופס 4, שהקבלן חייב להחזיק ברשותו. ללא טופס 4, אסור לו למסור את הדירות לקונים, גם אם שילמו לו את מלוא המחיר.

נציגי מכבי האש מבקרים בכל בניין שבנייתו הסתיימה, ובודקים את בטיחותו ואת הסידורים שנעשו בו למקרה של דליקה. העיצומים יביאו לכך שהכבאים לא יחתמו על טופס 4, ואולי גם יפסיקו לערוך את הביקורים באתרים. אישור מכבי האש הוא אחד האישורים המרכזיים בטפס 4, מאחר שהוא נוגע לבטיחות הדירות.