האחיות יפתחו בשביתה ביום שני; עובדות סוציאליות חסמו את הרכבת הקלה בי-ם

הסתדרות האחיות הודיעה אמש (רביעי) כי תפתח בשביתה במתכונת חירום החל מיום שני הקרוב. לפי ההסתדרות, השביתה שתיערך בבתי החולים, בקהילה ובבריאות הציבור נובעת "מתוך אחריות לאומית ועל מנת לעצור את הקריסה של מערך האחים והאחיות ולהציל חיי אדם". ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) הביע תמיכה במאבק האחיות והאחים והצהיר "על ממשלת קורונה להתחבר למציאות, לפתור מיידית את הקטסטרופה במערכת הבריאות, ולקיים שיח עם גורמי המקצוע החברתיים והרפואיים אשר מתריעים ללא הפסק. מערך האחיות קורס בעת חירום והאוצר מתנהל בקמצנותו ואטימותו השגרתיות. אני מחזק את האחיות בהחלטתן ומצטרף לאזהרתן כי העומס על הצוותים הרפואיים עלול להוביל לאסון כבד ולאבדן חיי אדם".

עובדות סוציאליות מפגינות הבוקר בנצרת, דקות ספורות לפני חסימת כביש הגישה לעיר. שלישית משמאל: ח"כ עאידה תומאסלימאן (צילום: זו הדרך)

בתוך כך, מאות עובדות סוציאליות הפגינו הבוקר (חמישי) זה היום ה-11, בעשרות צמתי ברחבי הארץ, בהן בירושלים, נצרת, רמת גן, אשקלון, סביון, אשדוד, חיפה, דימונה, במחאה על תנאי העסקתן. במהלך ההפגנה בירושלים חסמו העובדות הסוציאליות את תוואי הרכבת הקלה, מה שגרם לשיבושי תנועה באזור. כמו כן, שלוש מפגינות התעלפו כתוצאה מהחום הכבד. לדברי יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות, ענבל חרמוני, "אתמול הצגנו בפני פקידי האוצר את העומסים הכבדים בשירותים החברתיים ואת מגפת האלימות. לא נסכים לתקציב מוגנות לשמונה חודשים בלבד הגנה על עובדות סוציאליות זו לא נדבה. בשלב זה האוצר מתעקש לא לתקן את השכר הנמוך שלנו שגורם לעזיבת המקצוע ולעומס בלתי אפשרי שרק הולך וגובר. אנחנו איגוד אחראי, ומודים לציבור המטופלים שתומך ומגבה את מאבקנו. נמשיך לנהל משא ומתן אחראי כאילו אין שביתה, ונמשיך במחאה ציבורית ושביתה כאילו אין מו"מ".

יצוין שבהפגנה שנערכה בנצרת השתתפה ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) שמסרה לעיתונאים "מאבק העו"סים הוא מאבק של עובדות אמיצות מכל קבוצות החברה למען הציבורים המוחלשים ביותר בארץ. אני מאמינה שכוח המאבק שלהן יצליח בסוף לכופף את האוצר ואת ממשלת הימין".

סרטון ח"כ תומאסלימאן בהפגנה שנערכה הבוקר בנצרת:

https://www.facebook.com/aidatuma/videos/662703470996580/