האונ' העברית אסרה על קיום כנס אקדמי נגד הכיבוש אבל התירה התכנסות כהניסטית

האוניברסיטה העברית ביטלה כנס אקדמי בנושא האסירים הפלסטינים שהיה אמור להתקיים ביום שלישי השבוע, אבל התירה התכנסות כהניסטית. במרכז הכנס, שבוטל על ידי "מכון טרומן למען קידום השלום", הייתה אמורה ד"ר מאיה רוזנפלד להציג את מחקרה על האסירים הפלסטינים.

2017-05-13_185759

מסע הלוויה של סבע נידאל עובייד בן 23 שנהרג ביום שישי מירי אש חיה של חיילי צה"ל במהלך הפגנה שנערכה בכפר נבי סלאח בתמיכה בכ-1,600 האסירים הפלסטינים שובתי הרעב ר' ידיעה נפרדת באתר (צילום: אקטיבסטילס)

הכנס, בעיצומה של שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים, נקבע בטרם החלה השביתה. תחת הכותרת "50 שנות כיבוש ישראלי – תנועת האסירים לאן?" היו אמורים להתכנס איש הפת"ח אשרף אל עג'רמי, אסיר לשעבר שאף שימש בתפקיד השר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, ראדי ג'רעי חבר הנהלת מרכז אבו ג'יהאד לענייני תנועת האסירים, ופהד אבו אלחאג', מנהל המרכז. כאמור, האוניברסיטה הודיעה כי הכנס מבוטל, בעקבות התלונה שהוגשה על ידי אנשי ימין. ב

תגובה ל"קול ישראל" אמרו באוניברסיטה כי "ההחלטה שלא לקיים את האירוע התקבלה בעצה אחת עם הדוקטור רוזנפלד משום שלא התאפשר להיערך כראוי, כדי להבטיח את רמתו האקדמית של הכינוס". אך רוזנפלד מצידה מסרה כי ביטול הכנס הוא פגיעה במחקר ובחופש האקדמי.

יצוין ביום שלישי האחרון, 9 במאי, נערך בבית מאירסדורף שבהר הצופים "כנס מדעי" מטעם תנועת חב"ד תחת הכותרת "מדע המלחמה". האורח המרכזי בכנס של חב"ד, בו הופרדו גברים ונשים, היה הרב יצחק גינזבורג ממחוללי "ברוך הגבר" ו"תורת המלך". מיותר לציין שבמקרה הזה מוסדות האוניברסיטה לא התערבו.