האו"ם אישר חמש החלטות נגד מדיניות ממשלת הימין בשטחים הכבושים

מועצת זכויות האדם של האו"ם אישרה הלילה (שבת) חמש החלטות נגד מדיניותה של ממשלת ישראל בנוגע לפלסטינים. כמו כן, העבירה המועצה שהתכנסה בג'נבה שתי החלטות נגד סוריה והחלטה אחת נגד מספר מדינות, בהן איראן וצפון קוריאה. כך מסרה היום רשת הטלוויזיה "טלסור".

2018-03-24_165647

הישיבה של מועצת זכויות אדם בג'נבה (צילום: האו"ם)

המועצה, בה חברות 47 מדינות, קיימה את הדיון הארוך ביותר בשנה ואימץ את ההחלטות נגד מדיניות הכיבוש של ישראל ואישרה המועצה החלטה שתומכת ברצונם של הפלסטינים להקים מדינה עצמאית לצידה של ישראל .

בין ההחלטות שאושרו נגד מדיניות ישראל בשטחים הכבושים: "זכויות האדם בגולן הסורי הכבוש", "זכות העם הפלסטיני להגדרה עצמית", "מצב זכויות האדם בשטחים הפלסטינים הכבושים, בהם מזרח ירושלים", "ההתנחלויות הישראליות בשטחים הפלסטינים הכבושים, בהם מזרח ירושלים ובגולן הסורי הכבוש" ו"וידוא האחריות הישראלית והשגת הצדק לכל הפרות החוק הבינלאומי בשטחים הפלסטינים הכבושים".

עוד דורשת המועצה מממשלת ישראל להכיר בהחלטה שאושרה בסוף 2016 ולפיה ההתנחלויות אינן חוקיות. ההחלטה קוראת למדינות "לגנות את הרחבת ההתנחלויות ולהבחין בין ישראל לבין השטחים שכבשה". החלטה נוספת שאושרה מבקשת לקרוא לישראל להימנע מהרחבת הבנייה והאכלוס ברמת הגולן, מתוקף היותה שטח כבוש. כמו כן, המועצה אישרה שורה ארוכה של החלטות בנושאי חופש דת, הזכות לחיים, הזכות למזון, חירויות הפרט, 100 שנה להולדתו של נלסון מנדלה ועוד.

החלטות מועצת זכויות האדם בנושאי חופש דת, הזכות לחיים, הזכות למזון, חירויות הפרט:

https://www.unog.ch/unog/website/news_media.nsf/(httpNewsByYear_en)/D2BAA6EA4A262605C125825800688E81?OpenDocument