האגודה למען הלהט"ב: לממשלה החדשה אין שום מחויבות לקהילה הגאה

"לממשלה ה-35 שהושבעה אתמול אין שום מחויבות לזכויות להט"ב. הנושא לא הוזכר בהסכמים הקואליציוניים, אפילו לא ברמיזה דקה". כך מסרה האגודה למען הלהט"ב בישראל. אתמול צוין בכל העולם "יום המאבק בלהט"בופוביה". לדברי האגודה "בשנת 2020, הלהט"בופוביה עודנה קיימת. האובדנות והאפליה בעבודה עודן קיימות. נערים ונערות, אנשים מהקהילה שלנו, עדיין נרדפים וחשים מאוימים בכל תחומי החיים. רק בשנת 2019 שזה עתה חלפה, בכל 4 שעות בממוצע דווח לאגודה על מקרה להט"בופובי, אמנם הצלחנו כקהילה להגיע להישגים לא מבוטלים, אך גם בשנת 2020, המאבק שלנו עוד לא הסתיים".

דגל הגאווה מונף, אתמול, בבניין הוועד הפועל של ההסתדרות במרכז תלאביב (צילום: ההסתדרות)

עוד הדגישו באגודה ש"בממשלה יש שתי מפלגות, כחוללבן והעבודה, שהבטיחו לנו מעל כל במה זכויות, ויום אחרי הבחירות זרקו את הבטחותיהן היפות לפח. בממשלה הזאת יש מפלגה אחרת, הליכוד, שבעבר כבר הפרה את הבטחותיה לקהילה הגאה, ובסיבוב הבחירות האחרון שינתה את הגישה ופשוט לא הבטיחה דבר. בממשלה הזאת יש עוד שתי 'שותפות טבעיות' (ש"ס ויהדות התורה) ועוד שר המרה אחד, ששוב יקבלו, בפעם המייודעכמה, את הכוח להטיל וטו כוחני על הרצון של רוב העם, על רצון רוב חברות וחברי הכנסת, ובעצם לסמן על כולנו בקהילה הגאה איקס אחד גדול ומשפיל". "ממשלת ישראל ה-35 – אין לנו שום סיבה טובה לחגוג את השבעתך, ואין לנו שום כוונה לעשות לך חיים קלים בהמשך. לא נסתפק בפירורים", נמסר.

אתמול ולראשונה בתולדותיה, ההסתדרות הניפה את דגלי הגאווה על בית הוועד הפועל של בתלאביב, "כדי להביע סולידריות ולחזק את השותפות והשותפים במאבק למען השוויון". יו"ר ההסתדרות ארנון ברדוד מסר כי: "ההסתדרות, כביתם של כלל העובדים בישראל, תמשיך לפעול בשיתוף עם איגודים מקצועיים וועדי עובדים כדי למנוע גזענות ואפליה מכל סוג שהוא במקומות העבודה, ובתוך כך גם מקרי אפליה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית. זו המחויבות המשותפת של נציגי העובדים, המעסיקים ומקבלי ההחלטות, להגן יחד על שוויון זכויות והזדמנויות במדינת ישראל, ולסלול את הדרך לחברה ערכית, נטולת דעות קדומות, סובלנית ומלוכדת יותר".

לדיווח באפליה במקום העבודה, התקשרו ל-2383*

לדיווח על מקרה להט״בופובי bit.ly/2PkBvOC