האגודה האנתרופולוגית הישראלית: לא לשתף פעולה עם מוסדות אקדמיים בהתנחלויות

חברי האגודה האנתרופולוגית הישראלית החליטו להחרים ולא תקיים כל שיתוף פעולה עם המוסדות להשכלה גבוהה בהתנחלויות שבשטחים הפלסטינים הכבושים. ההחלטה שפורסמה אתמול (שלישי), מצטרפת להחלטה דומה שקיבלה האגודה הסוציולוגית לפני כמה חודשים. ההחלטות הן תגובה לחוק שאושר בתחילת השנה והרחיב את סמכות המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) על המוסדות האקדמיים בהתנחלויות.

2018-06-27_203520

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באוניברסיטת אריאל שבשטחים הכבושים (צילום מסך: יוטיוב)

"הכפפת אוניברסיטת אריאל, מכללת הרצוג, ומכללת אורות ישראל למל"ג פוגעת בחברה ובאקדמיה בישראל", נכתב בהחלטת האגודה האנתרופולוגית. לפי ההחלטה, החוק שיזמה מפלגת הבית היהודי, מערערת את מעמדה של המל"ג כבלם לפוליטיזציה של האקדמיה, המדע וההשכלה הגבוהה בישראל; וגוררת את נשות ואנשי האקדמיה במוסדות האקדמיים בישראל לתמיכה בכיבוש וביוזמות סיפוח".

בהחלטת האגודה אין שימוש במלה חרם, אבל משמעותה בין היתר הימנעות מעריכת "כנסים וימי עיון וכל אינטראקציה כלכלית" עם המוסדות של מתנחלים שמעבר לקו הירוק. הצעת החברים התקבלה ברוב קולות. 49 מצביעים שהם 64% הצביעו בעד ההצעה. ו-25 מצביעים שהם 32% הצביעו נגד ההצעה, 2 מצביעים נמנעוסך הכל הצביעו 76 חברים מתוך 109 חברי האגודה, כך מסר אמש עזרי עמרם, מזכיר האגודה האנתרופולוגית הישראלית.