האבטלה עלתה שוב: יותר מ-27 אחוז מחוסרי עבודה; כ-1.1 מיליון עובדים

שיעור האבטלה ממשיך להחריף והוא עומד כעת על 27.05% – כך עולה מנתוני שירות התעסוקה שפורסמו אמש (חמישי)רק ביממה האחרונה נרשמו 8,398 דורשי עבודה נוספים, והמספר הכולל של הנרשמים החדשים מתחילת המשבר הוא כמיליון עובדים. בסך הכל בישראל מספר המובטלים הכולל עומד על 1,126,000 דורשי עבודה.

שחקנים מובטלים בהפגנה שנערכה בתחילת השבוע מול הכנסת (צילום: שח"ם ארגון שחקני ישראל)

בתחילת מארס עם פרוץ משבר הקורונה ועד היום מרבית הנרשמים החדשים 88% הוצאו לחופשה ללא תשלום, ו-7.2% פוטרו. אך בעוד שבתחילת החודש נראה כי העלייה מתמתנת, כעת הנתונים החדשים מראים כי העלייה לא עוצרת ואף גדלה יותר יחסית לימים הקודמיםמתחילת חודש אפריל בלבד שיעור הפיטורים נמצא בעלייה: 145 אלף נרשמים

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, התייחס לנתונים ואמר: "אנו ממשיכים לראות גם ביום זה ממש כי עסקים, קטנים וגדולים ואפילו החברות והגופים החזקים ביותר במשק, ממשיכים להוציא מאות ואלפי עובדים לחל"ת, ולדאבוננו גם לפטר. ככל הנראה, חלק מהישראלים שחזרו לעבודתם השבוע לא עדכנו עדיין את שירות התעסוקה, אך גם אם מדובר בכמה אלפים נוספים, ברור שמספרם של אלה שאיבדו את עבודתם השבוע – יותר מ-30 אלף – הוא גבוה בהרבה. לא זו המגמה שרצינו לראות אחרי פסח".